×
×

جشنواره را رقابتی کنید

  • کد نوشته: 165799
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۸ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • سرپرست ارکستر «چکاوک» از برگزاری کنسرت ویژه در چارچوب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خبر داد و پیشنهاد کرد بخش رقابتی به این جشنواره اضافه شود. رضا شایسته نوازنده و سرپرست ارکستر «چکاوک» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های این مجموعه بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه […]

    جشنواره را رقابتی کنید
  • سرپرست ارکستر «چکاوک» از برگزاری کنسرت ویژه در چارچوب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خبر داد و پیشنهاد کرد بخش رقابتی به این جشنواره اضافه شود.

    رضا شایسته نوازنده و سرپرست ارکستر «چکاوک» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های این مجموعه بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اولین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را در تالار وحدت برگزار می کنیم که در این برنامه برای اولین بار قطعات جدیدی به آهنگساز مهرداد پازوکی خالق آلبوم ­های «جام عشق»، «ساقی رضوان»، «یاد استاد»، «پاییز»، «گل میخک»، «خوش آمدی» برای مخاطبان اجرا می شود.

    این نوازنده در توضیح بخش های مختلف کنسرت اظهار کرد: کنسرت پیش رو در دو بخش اجرا می شود که در بخش اول قطعه های «سبز»، «استغنای عشق»، «زنده وار»، «تو فروردین»، «آرزوی محال»، «سایه سرگردان» و «دل شیدا» اجرا می شود. در بخش دوم نیز قطعه های «پیش درآمد اصفهان»، «چهار مضراب اصفهان»، «آه باران»، «درس محبت»، «کدام غبار»، «انتظار» و «پرواز با خورشید» به خوانندگی امیر رفعتی، علیرضا عبدالکریمی، ایوب صادق ­نژاد برای مخاطبان ارایه خواهد شد.

    وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم این اجرا نسبت به کنسرت های قبلی، اجرای قطعات کاملا جدید است. در کنسرت های قبلی ما تلاش می کردیم منتخبب از موسیقی های ماندگار ایران را برای مخاطبان اجرا کنیم اما در این کنسرت تمام قطعات جدید است و حتی از آنها ضبط استودیویی نیز انجام نگرفته است.

    سرپرست ارکستر «چکاوک» در پایان گفت: جشنواره موسیقی فجر مهم ترین رویداد موسیقایی کشورمان است اما این رویداد زمانی می تواند تبدیل به یک رویداد اثرگذار در جریان فعالیت های موسیقایی کشور شود که کارهای متفاوت و جدیدی هم اجرا شود. اگر اجراها در فضای رقابتی باشد می تواند به ارتقای کیفیت منجر شود و امیدوارم در سال های بعد بخش رقابتی نیز در جشنواره وجود داشته باشد تا گروه های فعال موسیقی بتوانند کارهای خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

    ارکستر «چکاوک» از جمله ارکسترهای فعال بخش خصوصی است که از سال ۷۷ به رهبری رضا شایسته از شاگردان زنده یاد اسدالله ملک و وارطان ساهاکیان با هدف زنده نگهداشتن آثار فاخر ملی و همچنین معرفی خواننده های توانمند و آتیه دار، اجرا های متعددی در فرهنگسراها، حوزه هنری، تالار وحدت و همچنین شبکه های مختلف صدا و سیما داشته است. این ارکستر تاکنون چهار آلبوم تصویری به نام ­های چکاوک ۱، ۲، ۳، ۴ منتشر کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=165799
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *