×
×

ساخت قطعه‌ی برای سازمان ملل توسط احتشامی

  • کد نوشته: 1627
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • سامان احتشامی با تشریح ساخت قطعه‌ی «سپیدار» برای سازمان ملل خبر داد که؛این قطعه بدون کلام است. این هنرمند نوازنده‌ی پیانو  توضیح داد:قرار است که در کنفرانس شهر پایدار که یونسکو در شهر رفسنجان برگزار می‌کند، این قطعه نواخته شود. به گفته‌ی احتشامی؛ او این قطعه را به سفارش شهرداری شهر رفسنجان برای ارکستر بزرگ […]

  • سامان احتشامی با تشریح ساخت قطعه‌ی «سپیدار» برای سازمان ملل خبر داد که؛این قطعه بدون کلام است.

    این هنرمند نوازنده‌ی پیانو  توضیح داد:قرار است که در کنفرانس شهر پایدار که یونسکو در شهر رفسنجان برگزار می‌کند، این قطعه نواخته شود.

    به گفته‌ی احتشامی؛ او این قطعه را به سفارش شهرداری شهر رفسنجان برای ارکستر بزرگ تنظیم کرده است و از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در آن کمک گرفته شد و ماهیت این قطعه «لایت موتیف» است یعنی در آن یک جمله‌ی موسیقی دایم تکرار می‌شود که در موسیقی فرنگی به آن «روندو» نیز گفته می‌شود.

    وی یادآور شد: در بعضی از قسمت‌های این قطعه از کمانچه استفاده شده است، به علاوه سازهای ضربی ایرانی مانند دایره، تنبک و دمام به همراه سازهای ضربی فرنگی مثل پرکاشن در آن استفاده شده است که این قطعه نشان‌دهنده‌ی صلح و دوستی است.

    این نوازنده پیانو افزود: سازمان ملل کنفرانس‌هایی را با موضوع «شهر پایدار» در کشورهای کانادا و اسپانیا برگزار کرده است و برنامه‌های چهارم یا پنجم‌ نیز قرار است در شهر رفسنجان کرمان، شهریورماه جاری برگزار شود.

    احتشامی همچنین از انتشار چهار اثر خود از سوی شرکت «آوای باغ مهر» خبر داد و گفت: آلبوم «مرا بپذیر» که روی ترانه‌هایی از «بامداد جویباری» و «معید» کار شده است، با صدای «علیرضا گلشن» منتشر می‌شود که قطعات آن برای ارکستر بزرگ تنظیم شده است.

    این نوازنده‌ی پیانو افزود: آلبوم بعدی با عنوان «آثار سامان احتشامی برای پیانو و ارکستر» خواهد بود که در آن ۱۰ قطعه برروی سی‌دی منتشر خواهد شد.

    او گفت: آلبوم‌های موسیقی فیلم «یک و دو» شامل قطعات موسیقی «رستگاری در ۸:۲۰ دقیقه» به کارگردانی سیروس الوند، «این ترانه عاشقانه نیست» به کارگردانی رحمان رضایی، «خط ساغر» به کارگردانی سعید پورشعبانی، «شازده کوچولو» از آثار نورالدین زرین‌کلک و «رنگ پدر» کار رحمان رضایی در این دو سی‌دی منتشر خواهند شد.

    به گفته‌ی احتشامی؛این چهار آلبوم در تابستان جاری به بازار موسیقی خواهند آمد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1627
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *