×
×

انتخاب اشعاری از مولانا و حافظ

  • کد نوشته: 159461
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • ساسان پاشایی‌فر از انتشار دومین آلبوم موسیقی‌اش با عنوان «دولت عشق» در اسفندماه خبر داد و عنوان کرد این آلبوم از فضایی مردمی و جوان پسندانه‎تر نسبت به کار قبلی برخوردار است. ساسان پاشایی فر خواننده موسیقی کشور با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره فعالیت […]

    انتخاب اشعاری از مولانا و حافظ
  • ساسان پاشایی‌فر از انتشار دومین آلبوم موسیقی‌اش با عنوان «دولت عشق» در اسفندماه خبر داد و عنوان کرد این آلبوم از فضایی مردمی و جوان پسندانه‎تر نسبت به کار قبلی برخوردار است.
    ساسان پاشایی فر خواننده موسیقی کشور با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره فعالیت های جدیدش به خبرنگار مهر گفت: آلبوم اول من به نام «خدا همین جاست» اسفند ماه سال قبل منتشر شد که متشکل از ۵ قطعه از اشعار دیوان شمس مولانا بود.

    وی تاکید کرد: ارادت و علاقه خاصی به این نوع فضا و نگرش مولانا دارم به همین دلیل در آثارم از اشعار این شاعر بزرگ و حال و هوای عرفانی کارهایش بهره می برم.

    پاشایی‌فر با اشاره به اینکه اسم آلبوم از قطعه «خدا همین جاست» انتخاب شده است، بیان کرد:‌ مفهوم کلی این شعر و قطعه موسیقی که بر این اساس ساخته شد این است که انسان به موقعیتی می رسد که خیلی نزدیک تر از هر چیزی خدا را در درون خودش احساس می کند و این اعتقاد کلیت نگاه ما در این آلبوم را در بر می گرفت.

    این خواننده درباره انتشار آلبوم جدیدش توضیح داد: آلبوم دومم که آن هم اسفند ماه به بازار خواهد آمد «دولت عشق» نام دارد که بیشتر قطعاتش برگرفته از اشعار مولانا است. شعر «مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم/ دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم» قطعه اصلی این آلبوم است که نام آلبوم نیز براساس نام همین قطعه انتخاب شده است.

    وی متذکر شد: «دولت عشق» یک آلبوم پاپ معنوی محسوب می شود که ۱۱ قطعه دارد و تراک اصلی آن «دولت عشق » است، اما قطعه های دیگر به شکل ریتمیک تر و عامه پسند تر کار شده تا همه نوع مخاطبی مخصوصا جوانان بتوانند از شنیدن کارها لذت ببرند. حس سماعی که مورد توجه مولانا بوده به نوعی در حال و هوا و ریتم قطعات آلبوم رعایت شده است همچنین به جز مولانا، اشعاری از حافظ و سعدی و دو قطعه نیز از علی فلاح در این آلبوم مورد استفاده قرار گرفته است.

    پاشایی فر در پایان صحبت هایش عنوان کرد: اکثر ملودی های این آلبوم از خودم و برادرم احسان پاشایی فر است و تنظیم ها را نیز افراد مختلفی مثل عباس قره داغی، پوریا حیدری و… انجام داده اند و کلا فضای آلبوم مدرن تر و مردمی تر از آلبوم قبلی خواهد بود. کنسرت های تهران نیز از بعد از عید مشخص می شود و تا قبل از سال جدید در شهرستان ها اجرا خواهیم داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=159461
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *