×
×

چهارشنبه ۱۹ خرداد

  • کد نوشته: 1594
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۲ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • خانه سینما یادبود «آندره آرزومانیان» را چهارشنبه ۱۹ خرداد برگزار می‌کند. مراسم یادبود آندره آرزومانیان چهارشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل خانه سینما برگزار می‌شود. «آندره آرزومانیان» نوازنده موسیقی، ۱۱ خرداد در سن ۵۶ سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت. آرزومانیان به دلیل ابتلا به عارضه سرطان سه بار تحت عمل […]

  • خانه سینما یادبود «آندره آرزومانیان» را چهارشنبه ۱۹ خرداد برگزار می‌کند.

    مراسم یادبود آندره آرزومانیان چهارشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل خانه سینما برگزار می‌شود.
    «آندره آرزومانیان» نوازنده موسیقی، ۱۱ خرداد در سن ۵۶ سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت.
    آرزومانیان به دلیل ابتلا به عارضه سرطان سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که هیچکدام از این عمل‌ها موفقیت آمیز نبود و پس از عمل سوم به نوعی توانایی حرکتی خود را از دست داده بود که همین موضوع باعث تأثیر خاطر شدید وی شده بود و در نهایت به مرگ وی منجر شد.
    این نوازنده برجسته پیانو قرار بود در طی سال‌جاری دو کار بزرگ را انجام دهد که کار اول بازخوانی قطعات شاخص واروژان با همراهی ارکستر بزرگ ارمنستان بود که قرار بود در این کشور ضبط شود و کار دیگر همکاری با لوریس چکناواریان بود که موفق به انجام هیچکدام از این دو کار بزرگ نشد.
    آندره آرزومانیان متولد سال ۱۳۳۳ در تهران بود. نوازنده پیانو که در کارنامه هنری خود نوازندگی اثر ماندگار و فراموش نشدنی ” فریبرز لاچینی “(پاییز طلایی) را به همراه دارد.
    نوازندگی در سمفونی ” ایثار ” با آهنگسازی «مجید انتظامی»، از دیگر افتخارات وی به حساب می‌آید.
    آهنگسازی فیلم های بسیاری از جمله ” تیغ و ابریشم ” به کارگردانی مسعود کیمیایی، “ماهی ” به کارگردانی کامبوزیا پرتوی، الهه زیگورات، شبیخون، زن امروز، سرحد، بهترین بابای دنیا و … از جمله فعالیت‌های اوست.

    https://musiceiranian.ir/?p=1594
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *