×
×

در پایان سال جاری میلادی

  • کد نوشته: 159132
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • عربستان سعودی قصد دارد در پایان سال جاری میلادی و در یکی از شهرهای اقتصادی خود، جشنواره موسیقی جز برگزار کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، جشنواره موسیقی جز در ادامۀ برنامه‌های دولت عربستان با هدف انجام اصلاحات اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت و افزایش جذابیت‌های گردشگری انجام می‌شود. پیش از […]

    در پایان سال جاری میلادی
  • عربستان سعودی قصد دارد در پایان سال جاری میلادی و در یکی از شهرهای اقتصادی خود، جشنواره موسیقی جز برگزار کند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، جشنواره موسیقی جز در ادامۀ برنامه‌های دولت عربستان با هدف انجام اصلاحات اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت و افزایش جذابیت‌های گردشگری انجام می‌شود.

    پیش از این در ماه ژانویه و برای اولین بار پس از دهه‌ها شهر جدۀ عربستان میزبان کنسرتی از موسیقی‌های عربی بود. همچنین در ماه مارس در ریاض، پایتخت این کشور کنسرتی برای مردان برگزار شد. در ماه اکتبر نیز در اقدامی بی‌سابقه، تلویزیون دولتی عربستان سعودی کنسرتی از ام کلثوم، خواننده مصری پخش کرد.

    در برنامه اصلاحات اقتصادی محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ سالۀ عربستان سعودی، گردشگری موضوعی کلیدی و از مهمترین فرصت های کارآفرینی محسوب می‌شود.

    فهد الرشید، از مجریان توسعۀ «شهر اقتصادی ملک عبدالله» در نزدیکی جده در سواحل دریای سرخ اعلام کرده است که قصد دارد برای جشنواره موسیقی جز از نوازندگان خارجی دعوت کند.

    او از هم اکنون پیش بینی کرده است که شهروندان عربستان سعودی بطور گسترده از برگزاری این جشنواره استقبال کنند و تقاضای بیشماری برای تهیه بلیت آن وجود داشته باشد.

    شهرک محل برگزاری کنسرت با سرمایه‌گذاری دولت عربستان سعودی ساخته شده است و حدود ۷ هزار نفر ساکن آن هستند. این شهر بندری در سال ۲۰۰۵ میلادی تاسیس شد و میزبان کارخانه‌های متعددی است.

    اگرچه در این منطقه حدود ۱۲۰ واحد صنعتی فعالند اما با ساخت امکانات تفریحی مانند زمین‌های گلف و یک تفرجگاه ساحلی، به تدریج بر شمار گردشگران این منطقه نیز افزوده شده است.

    گردشگران این منطقه بطور قابل توجهی رو به افزایش هستند و از ۱۵ هزار نفر در سال ۲۰۰۵ میلادی و ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته به ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری رسیده‌اند.

    در این شهر دو هتل وجود دارد و قرار است شمار آنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۰ هتل برسد.

    https://musiceiranian.ir/?p=159132
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *