×
×

در پی درگذشت استاد ابراهیم حدیدی

  • کد نوشته: 159089
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۵ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت استاد ابراهیم حدیدی از نوازندگان برجسته موسیقی استان سیستان و بلوچستان پیام تسلیتی را منتشر کرد. فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت استاد ابراهیم حدیدی از نوازندگان برجسته موسیقی استان سیستان و بلوچستان پیام تسلیتی را منتشر […]

    در پی درگذشت استاد ابراهیم حدیدی
  • ابراهیم حدیدی

    ابراهیم حدیدی

    مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت استاد ابراهیم حدیدی از نوازندگان برجسته موسیقی استان سیستان و بلوچستان پیام تسلیتی را منتشر کرد.

    فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت استاد ابراهیم حدیدی از نوازندگان برجسته موسیقی استان سیستان و بلوچستان پیام تسلیتی را منتشر کرد.

    در متن پیام تسلیت فرزاد طالبی آمده است:

    « باسمه تعالی/ این مرگ، نه مرگ؛ نقل جای است …

    خبر رسید که بزرگ مردی از اقلیم موسیقایی سیستان و چهره ای پر فروغ از ماندگاران هنر ایران عزیز، دعوت حق را پاسخ گفت.

    استاد ابراهیم حدیدی «گل آقا»، نماینده خاندانی سربلند که نسل در نسل، سردمداری موسیقی سیستان را بر عهده گرفته و با عزت نفسی مثال زدنی و پنجه گردانی هایی توانا در ساز سرنا، نغمه های اصیل منطقه خود را متعهدانه قوام و دوام بخشیده و فرهنگ شفاهی قوم خویش را عاشقانه، میراث داری نمود.

    اینجانب ضمن تسلیت فقدان وی به جامعه هنری کشور، رحمت و آرامش روح بلندش و صبر و اجر خانواده محترمش را از درگاه خداوند منان، مسألت می نمایم.

    فرزاد طالبی/ مدیرکل دفتر موسیقی»

    استاد ابراهیم حدیدی از هنرمندان برجسته موسیقی استان و سرنانواز و سازنده ساز سیستانی معروف به گل آقا پس از ۱۵ روز کما در بیمارستان زابل درگذشت.

    این نوازنده پیشکسوت سرنا در منطقه بلوچستان ۱۷ آبان سال گذشته بود که در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری های خود برای دریافت مستمری و حقوق ماهانه از بی توجهی مدیران فرهنگی گلایه کرده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=159089
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *