×
×

برگزاری نشست هم‌اندیشی معاون امور هنری با کارشناسان شورای شعر و ترانه

  • کد نوشته: 157997
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • علی مرادخانی روز یکشنبه ۱۶ مهرماه از شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد. نشست هم‌اندیشی علی مرادخانی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارشناسان شورای ترانه دفتر موسیقی با حضور فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی دیروز برگزار شد. مراد خانی پس از بازدید در سخنرانی خود […]

    برگزاری نشست هم‌اندیشی معاون امور هنری با کارشناسان شورای شعر و ترانه
  • علی مرادخانی روز یکشنبه ۱۶ مهرماه از شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.

    نشست هم‌اندیشی علی مرادخانی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارشناسان شورای ترانه دفتر موسیقی با حضور فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی دیروز برگزار شد.

    مراد خانی پس از بازدید در سخنرانی خود گفت: بخش اصلی کار حوزه موسیقی امروز که در آن بخش موسیقی پاپ بسیار فعال است، شامل موسیقی با کلام می‌شود. هر چه کلام بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، برای این حوزه مفیدتر است.

    وی افزود: حوزه هنر در این چند وقت اخیر بسیار موردتوجه قرارگرفته است. این امر دو جنبه دارد. نخست این است که حوزه هنر موردتوجه مردم است و در زمینه‌های مختلف آن هزینه می‌کنند، گاهی برنامه‌های هنری هزینه‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد. دومین موضوع این است که هر تلاشی انجام بگیرد بازهم ایراداتی به آن وارد می‌شود. البته این شدت توجه به موضوع را نشان می‌دهد. درمجموع معدل خوبی در حوزه نظارت بر شعر داریم.

    او ادامه داد: اشعار حافظ، سعدی و دیوان‌های مختلف بهتر است که به‌طورکلی بررسی شود و شورا فقط اعلام کند کدام‌یک از اشعار موردقبول واقع نمی‌شود. نباید این‌طور باشد که برای هر شعر هزینه و انرژى صرف شود. ممکن است به دلایل مشکلات سیاسی- اجتماعی با توجه به وضع حال جامعه به برخی مجوز داده نشود.

    همچنین در انتهای جلسه کارشناسان به بیان پیشنهاد‌ها و راه‌کارهایی در جهت بهبود وضعیت کاری ارائه کرده و معاون امور هنری نیز از آن استقبال کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=157997
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *