×
×

برای تولید یک اثر موسیقایی آهنگساز و تنظیم کننده اثر نقش بسزایی دارند

  • کد نوشته: 1574
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • خواننده تنها یکی از مجموعه عوامل تولید اثر موسیقایی است ولی متاسفانه هنوز فرهنگ خواننده سالاری در عرصه موسیقی ایران حاکم است و این نقش بسیار فراتر معرفی می شود. هادی منتظری ضمن بیان این مطلب گفت: برای تولید یک اثر موسیقایی آهنگساز و تنظیم کننده اثر نقش بسزایی دارند ولی کمتر جایی نامی از […]

  • خواننده تنها یکی از مجموعه عوامل تولید اثر موسیقایی است ولی متاسفانه هنوز فرهنگ خواننده سالاری در عرصه موسیقی ایران حاکم است و این نقش بسیار فراتر معرفی می شود.

    هادی منتظری ضمن بیان این مطلب گفت: برای تولید یک اثر موسیقایی آهنگساز و تنظیم کننده اثر نقش بسزایی دارند ولی کمتر جایی نامی از آنها برده می شود و اغلب مخاطبان آلبوم و یا یک کنسرت را با نام خواننده می شناسند.

    این نوازنده کمانچه در ادامه افزود: خواننده سالاری در طول سالهای اخیر نوعی خواننده ستیزی را در میان آهنگسازان به وجود آورده است، برهمین اساس شاهد هستیم که آهنگسازانی مانند حسین علیزاده و یا محمدرضا لطفی علاقه ای به حضور خواننده به عنوان یکی از عوامل اصلی کار ندارند چراکه زحمت اصلی خلق یک اثر موسیقایی در درجه اول به عهده آهنگساز و شاعر است و خواننده مجموع تلاش این دو را به نمایش می گذارد ولی درنهایت همه چیز به نام خواننده تمام می شود.

    وی در ادامه با اشاره به انتشار آلبوم موسیقی محلی بختیاری “تیام” گفت : سه هزار نسخه از این آلبوم در همایش دو روزه مدیرعاملان شعب مختلف انجمن موسیقی منتشر شد و در اختیار مهمانان قرار گرفت ولی نسخه اصلی این کار برای علاقمندان به موسیقی ایرانی هنوز منتشر نشده و قرار است با اصلاحاتی در دفترچه معرفی آلبوم به زودی در دسترس مخاطب قرار گیرد.

    این آهنگساز در پایان صحبت های خود به اشعار آلبوم موسیقی “تیام” اشاره کرد و گفت : مجموع اشعار قطعات محلی بختیاری آلبوم “تیام” متعلق به داراب رئیسی شاعر ایل بختیاری است که در منطقه خود از محبوبیت و شهرت بسیاری برخوردار است، زمانی که بابت حق الزحمه این اشعار با او صحبت کردم گفت که برای این اشعار پولی نمی خواهد و آنها را به مردم ایران به خصوص ایل بختیار تقدیم کرد؛ به عقیده من حرکت این شاعر جای تقدیر بسیار دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1574
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *