×
×

بررسی نقش و جايگاه موسيقي در رسانه ها

  • کد نوشته: 1570
  • 31 می 2010
  • 0
  • داريوش پيرنياکان استاد دانشگاه و نوازنده برجسته تار و سه تار کشورمان در باره‌ي نقش و ارتباط رسانه ها با موسيقي، روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت:‌ متاسفانه رسانه هاي صوتي و تصويري به عنوان قدرتمند ترين رسانه از موسيقي تنها و تنها مانند يک ابزار استفاده کردند و به آن به عنوان يک معرفت […]

  • داريوش پيرنياکان استاد دانشگاه و نوازنده برجسته تار و سه تار کشورمان در باره‌ي نقش و ارتباط رسانه ها با موسيقي، روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت:‌ متاسفانه رسانه هاي صوتي و تصويري به عنوان قدرتمند ترين رسانه از موسيقي تنها و تنها مانند يک ابزار استفاده کردند و به آن به عنوان يک معرفت و هنر مستقل نپرداختند.
    اين نوازنده تار کشورمان افزود: در تلويزيون مشخص نيست جايگاه موسيقي کجاست، موسيقي در سيماي ما ابزار و حاشيه برنامه ها شده است.
    وي افزود: بدترين و نازلترين موسيقي ها در تلويزيون پخش مي شود و سليقه و سطح مردم را بسيار پايين آورده است.
    اين کارشناس موسيقي اظهار داشت: صدا و سيماي ما در موسيقي بسيار بد عمل کرده است و شايد سالها بگذرد تا بتوان سليقه مردم را دوباره به حالت عادي خود برگرداند.
    وي افزود: هنوز در برخي از سطوح فرهنگي ما با ترس و لرز و احتياط از موسيقي نام برده مي شود، جوانان ما سازهاي ايراني خود، که بخشي از فرهنگ اصيل و تمدن اين کشور است را نمي شناسند.
    اين استاد دانشگاه و مدرس موسيقي ايراني گفت:‌ موسيقي هنر شريفي است و در دنيا کارکرد و کاربرد هاي فراواني دارد، ما نيز از موسيقي قابل توجه و ارزشمندي بهره منديم که نياز به توجه ويژه دارد.
    وي در ادامه افزود: در مطبوعاتمان کمتر از موسيقي صحبتي به ميان مي آيد و نقد موسيقي جدي در کشورمان نداريم.
    اين رديف دان و نوازنده برجسته تار در پايان گفت: متاسفانه رسانه ها خصوصا صدا و سيما به موسيقي بها نداده‌اند و ما به عنوان کارشناسان موسيقي در کشور مي خواهيم بدانيم دليل اينکه ساز از تلويزيون نشان داده نمي شود چيست؟

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *