×
×

بررسی نقش و جایگاه موسیقی در رسانه ها

  • کد نوشته: 1570
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • داریوش پیرنیاکان استاد دانشگاه و نوازنده برجسته تار و سه تار کشورمان در باره‌ی نقش و ارتباط رسانه ها با موسیقی، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ متاسفانه رسانه های صوتی و تصویری به عنوان قدرتمند ترین رسانه از موسیقی تنها و تنها مانند یک ابزار استفاده کردند و به آن به عنوان یک معرفت […]

  • داریوش پیرنیاکان استاد دانشگاه و نوازنده برجسته تار و سه تار کشورمان در باره‌ی نقش و ارتباط رسانه ها با موسیقی، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ متاسفانه رسانه های صوتی و تصویری به عنوان قدرتمند ترین رسانه از موسیقی تنها و تنها مانند یک ابزار استفاده کردند و به آن به عنوان یک معرفت و هنر مستقل نپرداختند.
    این نوازنده تار کشورمان افزود: در تلویزیون مشخص نیست جایگاه موسیقی کجاست، موسیقی در سیمای ما ابزار و حاشیه برنامه ها شده است.
    وی افزود: بدترین و نازلترین موسیقی ها در تلویزیون پخش می شود و سلیقه و سطح مردم را بسیار پایین آورده است.
    این کارشناس موسیقی اظهار داشت: صدا و سیمای ما در موسیقی بسیار بد عمل کرده است و شاید سالها بگذرد تا بتوان سلیقه مردم را دوباره به حالت عادی خود برگرداند.
    وی افزود: هنوز در برخی از سطوح فرهنگی ما با ترس و لرز و احتیاط از موسیقی نام برده می شود، جوانان ما سازهای ایرانی خود، که بخشی از فرهنگ اصیل و تمدن این کشور است را نمی شناسند.
    این استاد دانشگاه و مدرس موسیقی ایرانی گفت:‌ موسیقی هنر شریفی است و در دنیا کارکرد و کاربرد های فراوانی دارد، ما نیز از موسیقی قابل توجه و ارزشمندی بهره مندیم که نیاز به توجه ویژه دارد.
    وی در ادامه افزود: در مطبوعاتمان کمتر از موسیقی صحبتی به میان می آید و نقد موسیقی جدی در کشورمان نداریم.
    این ردیف دان و نوازنده برجسته تار در پایان گفت: متاسفانه رسانه ها خصوصا صدا و سیما به موسیقی بها نداده‌اند و ما به عنوان کارشناسان موسیقی در کشور می خواهیم بدانیم دلیل اینکه ساز از تلویزیون نشان داده نمی شود چیست؟

    https://musiceiranian.ir/?p=1570
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *