×
×

این قصه شنیدنی است

  • کد نوشته: 156837
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۹ام شهریور ۱۳۹۶
  • ۰
  • اعضای گروه «تونل» چند روز بعد از انتشار اولین آلبوم مستقل خود از تلاش برای برگزاری یک کنسرت – نمایش ویژه خبر دادند. به گزارش خبرنگار مهر، اعضای گروه موسیقی «تونل» متشکل از سامان خانبابایی خواننده و آهنگساز، بهروز هداوند شاعر و آهنگساز و سهیل خان بابایی آهنگساز چند روز بعد از انتشار مجموعه «بادهای […]

    این قصه شنیدنی است
  • اعضای گروه «تونل» چند روز بعد از انتشار اولین آلبوم مستقل خود از تلاش برای برگزاری یک کنسرت – نمایش ویژه خبر دادند.

    به گزارش خبرنگار مهر، اعضای گروه موسیقی «تونل» متشکل از سامان خانبابایی خواننده و آهنگساز، بهروز هداوند شاعر و آهنگساز و سهیل خان بابایی آهنگساز چند روز بعد از انتشار مجموعه «بادهای بی پایان» به عنوان اولین آلبوم مستقل خود، ضمن بیان دغدغه ها و انگیزه های خود برای انتشار این آلبوم موسیقایی از اجرای چند ویژه برنامه زنده از آلبوم جدیدشان سخن گفتند.

    آلبوم «بادهای بی پایان» اولین تجربه موسیقیایی این گروه است که ساخت و تولید آن نزدیک به چهار سال به طول انجامید. سبک این گروه موسیقی راک – الکترونیک است که با اشعاری غیرمتعارف و رویاگونه و ساخت جلوه های صوتی در آهنگسازی و تنظیم، سعی در خلق فضایی متفاوت دارند. هرچند به گفته اعضای گروه، آنها خود را به سبک خاصی گره نمی زنند و آنچه در لحظه برایشان اتفاق می افتد تبدیل به کلمات و موسیقی می کنند.

    بهروز هداوند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های شکل گیری این آلبوم گفت: ما بیش از ۱۵ سال است که در کنار هم زندگی می کنیم و کاملا با خلق و خوی یکدیگر آشنایی داریم که همین شناخت کلی باعث شد تصمیم بگیریم این آلبوم را به صورت رسمی وارد بازار کرده و به شکل حرفه ای کار را دنبال کنیم.

    وی با اشاره به محتوای آلبوم «بادهای بی پایان» نیز اظهار کرد: اشعار کار برای مخاطب یک قصه را تعریف می کنند و جالب تر اینکه حال و هوای روایی آنها بسیار به زندگی ما سه نفر نزدیک است؛ فضایی که در برگیرنده عشق، تنهایی، شکست، ترس و مواردی اینچنین است. این آلبوم در ورای تمام این اهداف یک سوال کلی هم از مخاطب دارد اینکه «من چرا به دنیا آمدم و برای رسیدن به آرامش چه کار کنم؟». این مدل قصه گویی که با خلق فضایی خیالی ارائه شده برای مخاطب هم جذابیت داشته و به او کمک می کند تا خود را به طور کامل غرق در قطعه بکند.

    این آهنگساز درباره نحوه اجرای زنده این اثر موسیقایی افزود: ما از همان ابتدایی که کار تولید آلبوم را آغاز کردیم در فکرمان بود که برای اجراهای زنده نیز برنامه خاصی داشته باشیم به همین دلیل تصمیم داریم این اجرای زنده به شکل تئاتر-کنسرت برگزار شود تا به این شکل مخاطب شخصیت اصلی قصه آلبوم را همراه با اتفاق هایی که برایش می افتد روی صحنه مشاهده کند.

    هداوند تاکید کرد: هم اکنون مشغول کار روی ریزه کاری های قصه و کامل کردن آن هستیم تا با مشاورهایی که از برخی از دوستان هنرمند سینما و تئاتر دریافت می کنیم بتوانیم در تئاتری شدن این اجرای زنده به هدفمان نزدیک شویم. ما تمایل داریم بعد از این آلبوم و انتشار آلبوم بعدی ساخت یک سه گانه درباره سرگشتگی را تمام کرده و سراغ دغدغه های دیگری برویم. البته لازم است در اینجا از عطا نویدی و زکریا یوسفی بابت تمام زحمت هایی که برای کار کشیده و در هیچ لحظه ای تنهایمان نگذاشتند تشکر کنم.

    سامان خانبابایی هم در این زمینه به خبرنگار مهر توضیح داد: ما در این مدت تلاش کردیم تا به سهم خودمان نگاه متفاوتی به موسیقی داشته و حرف های جدید بزنیم؛ حرف هایی که مقدمه ای برای تجربه های جدید هم باشد و تمام تمرکزمان بر این است که چارچوب قصه گویی برای آلبوم های بعدی نیز حفظ شود.

    این هنرمند در بخش دیگری از صحبت هایش به تنظیم آثار ارائه شده در آلبوم نیز اشاره کرد و گفت: تنظیم آهنگ ها به گونه ای انجام شده که در آن جلوه های صوتی در ابتدای هر قطعه به شنونده کمک می کند تا به شخصیت اصلی قصه نزدیک تر شود، فضایی که در میکس و مستر کار نیز روی آن تاکید زیاد شده و من لازم است از مازیار مرتاضیه که زحمت این بخش را متحمل شد، قدردانی ویژه ای داشته باشم که بسیار باهوش و باذوق عمل کرد.

    وی درباره اجرای زنده آلبوم و فعالیت های آینده گروه «تونل» نیز تصریح کرد: اجرای زنده آلبوم با طراحی یک اثر نمایشی مستلزم تمرین طولانی و هماهنگی کامل با گروه های دیگر است که امیدوارم این امکانات هرچه زودتر فراهم شود. درباره آلبوم بعدی هم باید بگویم شعرها و آهنگ های آلبوم بعدی تقریبا به اتمام رسیده، ولی از آنجایی که می خواهیم شکل و شمایل آلبوم اولمان را حفظ کنیم باید بیشتر وقت بگذاریم تا پل ارتباطی بین این دو آلبوم پیدا شود.

    سهیل خانبابایی عضو دیگر گروه «تونل» هم به مهر گفت: به دلیل اینکه صفر تا صد تولید این آلبوم توسط خود ما انجام شد مسیر رسیدن به مقصد مورد نظرمان کمی طولانی و سخت بود ولی حالا که به نتیجه ماجرا نگاه می کنیم، می بینیم بسیار لذت بخش تر از سختی ها و مصائبی بود که در این راه طی کردیم.

    وی افزود: تبدیل کردن نوع اشعار به کار رفته در آلبوم برای ملودی سازی کار ساده ای نبود، اما از آنجا که فلسفه کلی اشعار برای ما واضح و روشن بوده کار رفته رفته برای ما راحت تر شد.

    خانبابایی با اشاره به طراحی گرافیک آلبوم «بادهای بی پایان» عنوان کرد: ما حتی در طراحی کاور آلبوم هم نخواستیم فضا را بشکنیم، به عبارتی تمامی طراحی ها همراه با اشعار و آهنگ ها بود که بتواند با فضای کلی آلبوم همراه شود موضوعی که بیش از ۹ ماه طول کشید و وقت زیادی را از ما گرفت. البته در این اثنا و با توجه به صحبت هایی که بچه ها درباره اجرای زنده آلبوم انجام دادند شما می توانید نمونه کوچک و ماکت گونه اجرای زنده ما را روی کاور آلبوم مشاهده کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=156837
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *