×
×

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی کامکارها

  • کد نوشته: 1539
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۹ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی کامکارها معتقد است ما ارکسترهای مجلسی خوب داریم که به خاطر مشکلات مالی در حال از بین رفتن هستند. تفاوت سومین دوره جشنواره موسیقی محک با دیگر دوره‌ها، حضور موسیقی ایران در بین قطعاتی است که اجرا می‌شود و حضور برادران کامکار در کنار ارکستر مجلسی ارمنستان یکی از ویژگی‌های […]

  • آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی کامکارها معتقد است ما ارکسترهای مجلسی خوب داریم که به خاطر مشکلات مالی در حال از بین رفتن هستند.

    تفاوت سومین دوره جشنواره موسیقی محک با دیگر دوره‌ها، حضور موسیقی ایران در بین قطعاتی است که اجرا می‌شود و حضور برادران کامکار در کنار ارکستر مجلسی ارمنستان یکی از ویژگی‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

    برنامه جمعه شب این جشنواره با حضور برادران کامکار و سازهایشان (کمانچه و سنتور) با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان روبه‌رو شد تا آنجا که این برنامه برای هفتمین شب کنسرت (سه‌شنبه ۱۱ خرداد) هم تمدید شد.

    هوشنگ کامکار که قطعاتی را برای همراهی سازهای ایرانی و سازهای ارکستر زهی ارمنستان نوشته است، در گفتگو با خبرآنلاین از این همراهی بسیار اظهار خرسندی کرد و گفت: «نوازندگان ارکستر مجلسی ارمنستان بسیار حرفه‌ای و هرکدامشان یک سولیست (تک‌نواز) قدر هستند. من برای هماهنگی قطعات کردی با آن‌ها هیچ مشکلی نداشتم. چرا که موسیقی ارمنی و کردی از نظر حالت با هم ارتباط نزدیکی دارند.»

    قطعاتی که او برای این کنسرت نوشته است، برگرفته از ملودی‌های فولکلور کردی است که به صورت علمی و برای ارکستر و البته بر اساس آهنگسازی کلاسیک غربی و ایرانی نوشته شده است. او هدف کلی این اجرا را توجه بر موسیقی ملی ایرانی دانست و افزود: «موسیقی ملی ما باید طوری نوشته شود که مخاطب داشته باشد و با علم موسیقی جهان همراه باشد. در این صورت است که می‌تواند مخاطبان سراسر جهان را جذب کند.»

    به عقیده هوشنگ کامکار ما نوازندگان بسیار خوبی داریم که متأسفانه علیرغم توانمندی‌هایشان حمایت نمی‌شوند. او گفت: «تجربه اخیر همراهی ارکستر سمفونیک تهران با آقای روحانی نشان داد که نوازندگان ما مشکل ندارند و اگر خوب حمایت شوند و رهبر خوبی داشته باشند می‌توانند قطعات را در حد حرفه‌ای اجرا کنند. ما نوازندگان بسیار خوبی داریم که به خدمت گرفته نمی‌شوند و هیچ کس حمایتشان نمی‌کند. ما حتی ارکسترهای مجلسی خوب داریم که به خاطر مشکلات مالی در حال از بین رفتن هستند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=1539
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *