×
×

کاظم پوره: پژوهش در موسیقی محلی و سنتی استان قصد داریم دایره‌المعارفی از موسیقی خوزستان ارائه دهیم

  • کد نوشته: 152647
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۶ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • ‌نویسنده کتاب “هویت موسیقی شوشتر” با اشاره به انتشار این کتاب پس از ۲۴ سال فعالیت پژوهشی اظهار کرد: با پژوهش در موسیقی محلی و سنتی استان قصد داریم دایره‌المعارفی از موسیقی خوزستان ارائه دهیم.  کاظم پوره با اشاره به رونمایی از این کتاب در ۱۰ شهریورماه امسال گفت: “هویت موسیقی شوشتر” توسط حوزه هنری […]

    کاظم پوره: پژوهش در موسیقی محلی و سنتی استان قصد داریم دایره‌المعارفی از موسیقی خوزستان ارائه دهیم
  • ‌نویسنده کتاب “هویت موسیقی شوشتر” با اشاره به انتشار این کتاب پس از ۲۴ سال فعالیت پژوهشی اظهار کرد: با پژوهش در موسیقی محلی و سنتی استان قصد داریم دایره‌المعارفی از موسیقی خوزستان ارائه دهیم.

     کاظم پوره با اشاره به رونمایی از این کتاب در ۱۰ شهریورماه امسال گفت: “هویت موسیقی شوشتر” توسط حوزه هنری خوزستان به چاپ رسیده است.

    او با بیان این که موسیقی شوشتر گنجینه عظیمی از نسل‌های گذشته است افزود: این کتاب با همکاری حسن کتانباف، احمدعلی کامران‌فر، سیدمحمد مرعشی و همچنین زنده‌یاد محمدعلی شامی در نشست‌های متعدد تکمیل شد.

    پوره با اشاره به این که نگارش این کتاب ۲۴ سال به طول انجامید بیان کرد: تشکیل کارگروهی برای موسیقی شوشتر از فعالیت‌های موثری بود که به تکمیل کتاب “هویت موسیقی شوشتر” کمک شایانی کرد و اگر این کارگروه پیش از این تشکیل می‌شد نگارش کتاب “هویت موسیقی شوشتر” ۲۴ سال طول نمی‌کشید.

    او به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه موسیقی استان خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال تشکیل و راه‌اندازی گروهی برای موسیقی ترک‌های خوزستان، دزفول، بهبهان و… هستیم تا بعدها بتوانیم دایره‌المعارفی از موسیقی خوزستان ارائه دهیم.

    این نویسنده و پژوهشگر موسیقی در خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به موسیقی خوزستان گفت: وقتی گوشه‌های مختلف استان را نگاه می‌کنیم در ردیف‌های موسیقی نوشته مولف بختیاری در صورتی که موسیقی بختیاری تنها مولف ندارد یا این که موسیقی شوشتری را گوشه حساب می‌کنند در حالی که مقامی جداگانه است.

    پوره با بیان این که موسیقی شوشتر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اضافه کرد: کتاب “هویت موسیقی شوشتر” توسط حوزه هنری خوزستان چاپ شده و برای مراسم رونمایی از این کتاب از همه علاقه‌مندان به هنر، ادب و اهل قلم و علاقه‌مندان به موسیقی سنتی و محلی دعوت می‌شود در این مراسم حضور داشته باشند، موسیقی شوشتر را بشناسند و عظمت این موسیقی را درک کنند.

    وی گفت : در این مسیر باید از تلاش‌های گروه مردمی چاپ کتاب شوشتر که در جمع‌آوری، هدایت، چاپ و فروش این اثر بسیار کمک کردند و همچنین کارگروه موسیقی سنتی شوشتر تقدیر و تشکر کرد.

    کتاب “هویت موسیقی شوشتر” در ۲۶۳ صفحه  توسط حوزه هنری خوزستان و نشر الیما چاپ شده که تحقیقی در مورد موسیقی شهرستان شوشتر و شامل هشت فصل درباره سابقه هنر موسیقی، استادان آواز و نوازندگان، ردیف‌ها، دستگاه‌ها، تصنیف‌ها، نوحه‌ها و نواها است و مطالب تحقیقی را به همراه تصاویر بیان می‌کند.

     مراسم رونمایی از کتاب پژوهشی “هویت موسیقی شوشتر” روز ۱۰ شهریور ۹۶ با حضور مسؤولان محلی و هنرمندان در  شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=152647
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *