×
×

توسط کمیته های همبستگی با فلسطین صورت گرفت:

  • کد نوشته: 1506
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • کمیته های همبستگی با فلسطین، تجمع های اعتراض آمیزی در مورد مشارکت رژیم صهیونیستی در جشنواره موسیقی اروپا در نروژ برگزار کردند. شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: جشنواره سالانه موسیقی اروپا در شهر “اسلو” پایتخت نروژ برگزار شد. این جشنواره بزرگ ترین رویداد غیر ورزشی در اروپا از جنبه […]

  • کمیته های همبستگی با فلسطین، تجمع های اعتراض آمیزی در مورد مشارکت رژیم صهیونیستی در جشنواره موسیقی اروپا در نروژ برگزار کردند.
    شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: جشنواره سالانه موسیقی اروپا در شهر “اسلو” پایتخت نروژ برگزار شد. این جشنواره بزرگ ترین رویداد غیر ورزشی در اروپا از جنبه تعداد تماشاگران آن است.
    خبرنگار شبکه الجزیره در نروژ در این زمینه گفت: “هر ساله خوانندگان جدیدی از کشورهای مختلف اروپایی در بزرگ ترین جشنواره موسیقی اروپا شرکت می کنند ولی حضور هر ساله خوانندگان اسرائیلی در این جشنواره، هنوز هم نتوانسته موافقت و رضایت بسیاری از اروپایی ها و به خصوص نروژی ها را کسب کند. آنان می گویند اسرائیل هیچ مرز مشترک یا پیشینه جغرافیایی مشترکی با اروپا ندارد. شرکت کنندگان در تجمع اعتراض آمیز نسبت به حضور هیات های اسرائیلی در جشنواره موسیقی اروپا اعلام کردند اگر اسرائیل واقعا مایل است با کشورها و محافل جهانی ارتباط داشته باشد باید به اشغالگری خود در فلسطین پایان دهد.”
    خبرنگار شبکه الجزیره افزود: “اعتراض ها به حضور اسرائیل در این جشنواره به شکل های مختلفی برگزار شد. گروهی در برابر محل برگزاری جشنواره موسیقی تحصن کردند. نکته قابل توجه اینکه حتی فعالان اسرائیلی مخالف سیاست های اشغالگری و شهرک سازی هم در این تحصن حضور داشتند. این فعالان گفتند باید اسرائیل تحت فشارهای مختلف و گسترده ای قرار گیرد و تحریم ها و مجازات هایی علیه اسرائیل اعمال شود تا صلح هرچه زودتر محقق شود. آنچه برای این معترضان مهم است اینکه به اسرائیل گوشزد کنند گرچه شهر “اسلو” سال ها قبل محل امضای توافق صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها بود اما این شهر هم اکنون حضور اسرائیل در جشنواره موسیقی را نمی پذیرد و اعتراض به اشغالگری اسرائیل را باز هم تکرار و تاکید می کند.”
    به گفته خبرنگار شبکه الجزیره ، “کمیته های همبستگی با فلسطین، جشنواره موسیقی را به عنوان جایگزین جشنواره موسیقی اروپا، در قدیمی ترین کلیسای شهر “اسلو” برگزار کردند و چند گروه هنری در این مراسم شرکت کردند. یک هنرمند فلسطینی از اهالی شهر “ناصره” نیز در این جشنواره جایگزین شرکت کرد تا سرودهایی درباره وطن غصب شده اش بخواند و این در حالی بود که یک خواننده اسرائیلی در حال اجرای برنامه در جشنواره موسیقی اروپا بود.
    بسیاری از مردم نروژ از زمان اولین حضور اسرائیل در جشنواره موسیقی اروپا در سال ۱۹۷۳ افشای ناگفته جهانی در باره اشغالگری اسرائیل را آغاز کردند و این اقدام را هر سال برای بیدار کردن افکار عمومی جهانی ادامه می دهند.”
    خاطر نشان می شود که در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز نروژ یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی بود که تظاهرات ضد صهیونیستی و فعالیت های اعلام همبستگی با مردم فلسطین هر روز در آن برگزار می شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1506
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *