×
×

به آهنگسازی بهزاد عبدی و توسط ارکستر ناسیونال اکراین

  • کد نوشته: 1482
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۶ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • موسیقی فیلم “برف روی شیروانی داغ” به آهنگسازی بهزاد عبدی توسط ارکستر ناسیونال اکراین به رهبری ولادیمیر سیرنکو اجرا و ضبط می شود. بهزاد عبدی آهنگساز با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف ساخت موسیقی برای این فیلم به خبرنگار مهر گفت:موسیقی فیلم “برف روی شیروانی داغ” به کارگردانی هادی کریمی یک اثر […]

  • موسیقی فیلم “برف روی شیروانی داغ” به آهنگسازی بهزاد عبدی توسط ارکستر ناسیونال اکراین به رهبری ولادیمیر سیرنکو اجرا و ضبط می شود.

    بهزاد عبدی آهنگساز با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف ساخت موسیقی برای این فیلم به خبرنگار مهر گفت:موسیقی فیلم “برف روی شیروانی داغ” به کارگردانی هادی کریمی یک اثر دراماتیک و کاملا در خدمت فیلم است و برای سازهای زهی و ارکستر نوشته شده است.

    وی در ادامه افزود : این فیلم اثری احساسی است و کارگردان لحظات عاطفی زیبایی را در بافت داستان خلق کرده است و من هم ملودی های این مجموعه را براساس این لحظات زیبای انسانی نوشتم و زمانی که با آقای کریمی صحبت کردم ایشان بسیار استقبال کرد و پس از انجام اصلاحاتی موسیقی این فیلم را برای اجرا و ضبط نهایی کردیم؛ در واقع تمام تلاش این بود که مخاطب پس از دیدن فیلم با حرفی تازه سالن را ترک کند و این کار نیاز به هوشمندی در ارائه لحظات دراماتیک و همچنین در ساخت موسیقی داشت که فکر می کنم این اتفاق افتاد.

    این آهنگساز در ادامه صحبت های خود به ساخت موسیقی اپرای عروسکی حافظ اشاره کرد : نگارش متن اپرای عروسکی حافظ به قلم آقای غریب پور به پایان رسیده و قرار است پس از ضبط موسیقی این فیلم دراکراین ، موسیقی این اپرا را بسازم تا مجموعه کار برای مهرماه آماده و اجرا شود.

    وی درپایان با اشاره به محدودیت های اجرای اپرا در ایران گفت : به دلیل محدویت های مالی و نبود خواننده تربیت شده برای اپرا از داشتن اجرای زنده محروم هستیم و ناگزیر به اجرای اپرای عروسکی هستیم البته این نوع اپرا منحصر به فرد است و مورد استقبال مخاطب قرار گرفته است و محدودیت های یک اجرای زنده را ندارد اما اگر شرایط برگزاری اپرا در تالار وحدت فراهم شود اتفاق های خوبی در این عرصه خواهد افتاد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1482
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *