×
×
  • شاعر رادیکالی که در آثارش به تجارت اسلحه، مصرف‌‌‌گرایی جامعه و نشریات زرد می‌تاخت در ۷۵ سالگی چشم از جهان فروبست.

    هیتکوت ویلیامز شاعر، نمایشنامه‌نویس و بازیگر اهل انگلستان درگذشت. او که مدتی در بستر بیماری بود سرانجام شنبه ۱۰ تیر در آکسفورد چشم از جهان فروبست.

    ویلیامز در شعر سبکی مستندگونه داشت و در طول چهار دهه فعالیت هنری اشعار جنجالی بسیاری خلق کرد. مضمون برخی مجموعه شعرهای او مانند «ملت وال‌ها» و «فیل مقدس» موضوعات زیست محیطی بود. او علاوه بر این چندین نمایشنامه موفق نوشت که از میان آن‌ها می‌توان به نمایشنامه «AC/DC» و «بدنام محلی» نام برد. یکی از آخرین کارهای او نمایشنامه‌ای درباره زندگی و مرگ کریستوفر مارلو با عنوان «کشتن کیت» است.

    او به عنوان بازیگر نیز در صحنه تئاتر ظاهر شده است. از جمله در سال ۱۹۷۹ در نمایش «طوفان» به کارگردانی درک جارمن نقش پروسپرو را بازی می‌کرد. در عرصه آثار سینمایی و تلویزیون نیز چندین بار نقش‌های کوتاهی به عهده گرفت و حتی سال ۹۸ در سریال «فرندز» نقش کوتاهی بازی کرد. او هنرمندی با استعداد بود و در نقاشی و مجسمه‌سازی نیز مهارت داشت.

    مورخان ادبی هیتکوت ویلیامز را هنرمندی انقلابی می‌دانند و کارهایش را در رده آثاری قرار می‌دهند که از ویلیام بلیک و جان راشکین آغاز می‌شود و تا دی‌اچ لارنس و دیوید جونز ادامه پیدا می‌کند. او در اشعارش به تجارت اسلحه، مصرف گرایی و نشریات زرد می‌تازد. او از منتقدان دونالد ترامپ، بوریس جانسون و برگزیت بود و سال ۲۰۱۶ در کتاب «بوریس جانسون: هیولای بلوند برگزیت» با انتقاد از وزیر امورخارجه انگلستان به دروغ‌ها و دیگر بی‌اخلاقی‌های او پرداخت.

    آخرین مجموعه‌ شعرهای او در ماه ژانویه به بازار کتاب عرضه شد. او در این کتاب به دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا پرداخته بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=147700
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *