×
×

در پی ارسال نامه ای از سوی پورتراب به شهردار تهران

  • کد نوشته: 1477
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۴ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • استاد مصطفی کمال پورتراب، پیشکسوت و مدرس برجسته موسیقی در ایران گفت: با اینکه بیش از یک ماه از نامه ای که به شهردار محترم تهران نوشته ام، هنوز پاسخی را دریافت نکرده ام. وی افزود:‌ متن آن نامه موجود است که در آن از شهردار تهران در خواست کردم که با توجه به عنایت […]

  • استاد مصطفی کمال پورتراب، پیشکسوت و مدرس برجسته موسیقی در ایران گفت: با اینکه بیش از یک ماه از نامه ای که به شهردار محترم تهران نوشته ام، هنوز پاسخی را دریافت نکرده ام.
    وی افزود:‌ متن آن نامه موجود است که در آن از شهردار تهران در خواست کردم که با توجه به عنایت شهرداری، در تاسیس موزه موسیقی، فعالیتی نیز برای تاسیس هنرستان موسیقی انجام دهد.
    پورتراب در ادامه گفت: من ۸۳ سال سن دارم و نفعی از هنرستان نخواهم برد، این را از شهردار تهران درخواست کردم به این خاطر که احساس می کنم برای مملکت و هنر موسیقی آن لازم است.
    نویسنده کتاب تئوری موسیقی در ادامه افزود:‌ شهرداری تهران در تاسیس موزه موسیقی لطف بزرگی کرد اما من به عنوان پیشکسوت و کارشناس می گویم که موزه را می توانستیم ۱۰ سال دیگر نیز بوجود بیاوریم اما هنرستان را خیر.
    پورتراب گفت: هنرستان موسیقی، هنرمند تربیت می کند نباید دلسوزان بگذارند که تربیت هنرمند به وقفه بیافتد که در این صورت به فرهنگ مملکت آسیب خواهد رسید.
    این مدرس و استاد دانشگاه در ادمه گفت: تمام هنرستان ها و کنسرواتوارهای در دنیا توسط شهرداری ها تاسیس می شوند و هزینه شان را شهرداری می دهد، نمونه بارز آن نیز کنسرواتوار پاریس است.
    وی افزود:‌ کشور ۷۰ میلیونی ما تنها دو هنرستان آن هم با وضعیت مالی نامشخص و ضعیف دارد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقصر نیست زیرا بودجه نداردو فعالیت های دیگری انجام می دهد، این به عهده شهرداری است که در امر تاسیس کنسرواتوار و هنرستان مساعدت کند.
    این استاد و پیشکسوت موسیقی گفت:‌ من ۶۵ سال کار موسیقی انجام داده ام و کارشناس این هنر هستم و از شهردار تهران با توجه به نیاز موجود درخواستی را کرده ام و انتظار دارم که حداقل پاسخی دریافت کنم.
    پورتراب گفت: من منصفانه صحبت می کنم و از سر دلسوزی و عشق به هنر و فرهنگ کشورم است که این درخواست ها را دارم، نباید بگذاریم تربیت هنرمند در کشورمان متوفق شود ویا آسیب جدی ببیند.
    وی افزود: پرسشم از مسوولین این است که چرا باید بودجه موسیقی یک سی ام سینما باشد در حالی که سینما بدون موسیقی معنایی ندارد و با مشکل جدی مواجه می شود.
    استاد پورتراب در ادامه گفت: موسیقی روی پای خود می‌تواند بایستد، مثلا سمفونی ۵ بتهون نه کلام دارد و نه تصویر اما این همه در دنیا آن را می شنوند.
    شهرداری تهران به موسیقی توجه داشته باشد و این هنر را ارج نهد، احترام به رفتگان موسیقی کار پسندیده ایست اما فایده ای کاربردی برای این هنر ندارد،کاش صاحبخانه را زندگان مرده دوست، در زمان زنده بودن، مرده می پنداشتند.
    وی افزود:‌ ساخت موزه موسیقی نیز ضرورت آنچنانی نداشت، البته اینها را ضمن ارج نهادن به این فعالیت ها و تنها و اتنها از سر دلسوزی و کارشناسی میگویم.
    وی در پایان گفت: شهرداری باید از هنرمندان و کارشناسان این هنر رزنده کشورمان در فعالیته ای موسیقی خود استفاده کند.
    به گزارش ایرنا استاد مصفی کمال پورتراب در تاریخ ۳۰ فروردین ماه نامه ای را به شهردار تهران مبنی بر درخواست تاسیس هنرستان موسیقی نوشت و متن کامل آن نامه را که رونوشت به سردار طلایی رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز ارسال شده بود، ایرنا منتشر کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1477
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *