×
×

حسین‌خانی مدیر ایران‌گام در گفتگو با موسیقی ایرانیان خبر داد:

  • کد نوشته: 14711
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۱۶ام مهر ۱۳۹۰
  • ۱۰۷ دیدگاه
  • آلبوم صوتی سنتوری به خوانندگی محسن چاوشی منتشر شد

  • موسیقی ایرانیان- امین ریزباف: آلبوم صوتی سنتوری به خوانندگی محسن چاوشی منتشر شد، صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت ایران‌گام با اعلام این خبر به موسیقی ایرانیان گفت: «این آلبوم که شامل قطعات موسیقایی فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجوبی است به همراه چند قطعه جدید و با تنظیمی متفاوت (در بعضی قطعات) منتشر شد.»

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان قطعات موسیقایی فیلم سنتوری حاصل همکاری یکی از مطرح‌ترین نوازندگان موسیقی کلاسیک ایرانی به نام اردوان کامکار و شناخته‌شده‌ترین خواننده‌ی زیرزمینی دهه‌ی هشتاد پاپ ایران محسن چاوشی است، اردوان کامکار نتیجه‌ی پرورش در سیستم آموزش موسیقی جدی و کلاسیک ایرانی است که قطعا جزو سه نوازنده ی برتر سنتور ایران محسوب می‌شود و محسن چاوشی نتیجه‌ی موفق ِ آموزش خودآموز و کار در مسیر سیستم جدید حاکم بر موسیقی پاپ (یعنی استفاده از نرم‌افزارها و دستگاه‌های جدید کامپیوتری) می‌باشد.

    اردوان کامکار از لحاظ فنی جزو باسوادترین موسیقی‌دان‌ها محسوب می‌شود و محسن چاوشی جزو تواناترین خواننده های پاپ در ارائه‌ی احساس. به دلیل تعصبات و مسائل حاشیه‌ای به ندرت امکان همکاری بین چنین هنرمندانی اتفاق می‌افتد که اهالی موسیقی جدی عمدتا موسیقی پاپ را موسیقی نمی‌دانند و اهالی موسیقی پاپ هم به سبب جایگاه بالایشان در بین مردم مغرورانه نمی‌توانند نگاه‌های از بالای اهالی ِ موسیقی ِ جدی را تاب آورند، همکاری بین دو هنرمندی مثل کامکار و چاوشی در کشوری چون ایران بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد اما صرفا وچود کارگردان ِ متفکری چون داریوش مهرجویی کافی‌ست تا چنین شخصیت‌های موسیقایی را به هم نزدیک کند.

    حاصل همکاری بین چنین هنرمندانی هم مشخص‌ست، سنتوری اثری بسیار خوب در سبک خود، از لحاظ فنی در سطح بسیار خوب قرار می‌گیرد و از لحاظ حسی و جذب مخاطب هم جزو موفق‌ترین کارهای ده سال اخیر می‌شود.

    ای کاش همکاری اهالی موسیقی جدی با خوانندگان موسیقی پاپ بیشتر اتفاق می‌افتاد تا شاهد اتفاق‌های بیشتر و مثبت‌تری در موسیقی پاپ‌مان بودیم. موسیقی پاپی که به ندرت مولفه‌های ایرانی در آن دیده می‌شود اما سنتوری ثابت کرد که می‌شود موسیقی‌ای کار کرد که هم مردم بپسندند، هم از لحاظ فنی در سطح بالا باشد و هم از مولفه‌های موسیقایی ِ میهنی خودمان چون سازهای ایرانی در آن استفاده شود.

    ناگفته نماند که این چهارمین البوم رسمی محسن چاووشی‌ست که وارد بازار موسیقی کشور میشود او پیش از این البوم‌های «یه شاخه نیلوفر»، «ژاکت» و «حریص» را وارد بازار کرده بود که هر سه البوم با استقبال خوبی روبه رو شده بودند، اما این خواننده در زمان انتشار اینترنتی فیلم سنتوری و قطعاتش هنوز به جمع خوانندگان مجاز موسیقی ایران نپیوسته‌ بود.

    کاورآلبوم:

    https://musiceiranian.ir/?p=14711
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *