×
×

اثری مشترک از پدرام درخشانی

  • کد نوشته: 1457
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی گلچین آوای شرق، علی شجاعی (مدیر موسسه گلچین آوای شرق) با اعلام این خبر گفت: این آلبوم شامل ۹ قطعه با عنوان‌های ‌سر عشق، هوای عاشقی، چهار مضراب دشتی، آواز بختیاری، دل بی‌قراره، آبشار آب‌سفید، زهی عشق، قطب منار و بیا تا گل […]

  • به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی گلچین آوای شرق، علی شجاعی (مدیر موسسه گلچین آوای شرق) با اعلام این خبر گفت: این آلبوم شامل ۹ قطعه با عنوان‌های ‌سر عشق، هوای عاشقی، چهار مضراب دشتی، آواز بختیاری، دل بی‌قراره، آبشار آب‌سفید، زهی عشق، قطب منار و بیا تا گل برافشانیم است.
    آهنگسازی و تنظیم قطعات این آلبوم توسط پدرام درخشانی صورت گرفته و از اشعار سعدی، ابوسعید ابوالخیر، مولانا و حافظ در آن استفاده شده است.
    به گفته شجاعی، آلبوم‌ موسیقی «رومی۲» به صورت تلفیقی سنتی-پاپ است و همانند آثار دیگر این گروه از ترکیب سازهای ایرانی و غربی در آن استفاده شده است و نخستین بار است که یک خواننده سنتی (سینا سرلک) با این گروه همکاری می‌کند.
    وی با اشاره یه این که این اثر موسیقایی از طریق موسسه گلچین آوای شرق منتشر و پخش می‌شود، افزود: در آلبوم‌های رومی معمولا موسیقی فلکلور و محلی دیده می‌شود که درخشانی پیش از این موسیقی لرستان را تلفیق کرده است و این بار در اثر موسیقایی «رومی۲»، آوازهای بختیاری و یک آهنگ محلی کردی دیده می‌شود.
    درخشانی همیشه در کارهایش از موسیقی این مناطق استفاده کرده و معتقد است: موسیقی محلی به دلیل نزدیکی به طبیعت از طراوت خاصی برخورداراست. به همین دلیل سالم و حقیقی است و دروغ نمی‌گوید.
    در آلبوم «رومی۲» علاوه بر ساختار موزیک، ساختار نوازنده‌های آلبوم هم عوض شده است. عین‌الله کیوان شکوه، بابک آخوندی و… جای خود را به افراد جدید دادند . بعد از حامد نیک پی، هومن کلانتری، محسن دایی نبی، مهرداد هویدا، سعید شنبه زاد، سوسن دیهیم، هومن جاوید و… این بار سینا سرلک به عنوان خواننده گروه انتخاب شد.
    از سایر آثار گروه رومی می‌توان به «رومی۱» با حامد نیک پی و محسن داعی نبی ، «شب‌های تهران» موسیقی فولکلور کردی با صدای سعید شنبه‌زاده و آلبوم «آخرین غزل رومی» به مناسبت هشتصدمین سال بزرگداشت حضرت مولانا نام برد. پیش از این نیز درخشانی گروه آویژه را با کمک رامین بهنا بنیان نهاده بود که اولین تجربه موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می‌رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1457
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *