×
×

پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد

  • کد نوشته: 145671
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • شهرکتاب الف روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد شاهد برگزاری اختتامیه اینستالیشن خیام با اجرای زنده قطعه‌ «galaxy » و میمودرامی به نام «outgrowth » خواهد بود. تکرار آیین اینستالیشن «عمر خیام» با طراحی، کارگردانی و آهنگسازی آرش فناییان به عنوان اختتامیه اجرای این اثر، ساعت ۱۸ روزهای پنجشنبه و جمعه  ۱۸ و […]

    پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد
  • شهرکتاب الف روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد شاهد برگزاری اختتامیه اینستالیشن خیام با اجرای زنده قطعه‌ «galaxy » و میمودرامی به نام «outgrowth » خواهد بود.

    تکرار آیین اینستالیشن «عمر خیام» با طراحی، کارگردانی و آهنگسازی آرش فناییان به عنوان اختتامیه اجرای این اثر، ساعت ۱۸ روزهای پنجشنبه و جمعه  ۱۸ و ۱۹ خرداد در شهر کتاب الف برگزار خواهد شد.

    این اینستالیشن که فنائیان با هدف معرفی اندیشه‌ها و شخصیت حکیم عمرخیام و با مشارکت شهرکتاب الف اجرا کرده است، چهارم خرداد گشایش یافت. این آیین با اجرای قطعه‌ای زنده به نام « galaxy » و میمودرامی به نام «outgrowth » که فنائیان طراحی کرده و ساخته است، درمعرض دید علاقمندان قرارگرفت.

    آرش فنائیان در باره این اثر گفت: «دراین اینستالیشن درختانی را می‌بینیم که ریشه در آسمان و شاخه در زمین دارند. پردیس هم الهام گرفته از اندیشه‌های خیام است. همچنین صورفلکی نیز که در آن مشاهده می‌شوند؛ اشاره‌ای به اخترشناس بودن خیام و آسمان دارند. قطعه بی‌کلام «galaxy » هم روایتگر فلسفه تکرار است و میمودرام «outgrowth » با بازی دنیا روحانی نیز، گشایش و مسیر رنجبار باروری را به نمایش می‌گذارد.»

    این اینستالیشن، دومین اثر از مجموعه اینستالیشن‌های «شعرای کلاسیک جهان» است و آرش فنائیان پیش ازاین پروژه «رومی» را در آذر سال ۹۴ و همزمان با هفته بزرگداشت مولانا در قونیه، اجرا کرده بود.

    ساخت درخت‌های پردیس این اینستالیشن توسط بهنام معیریان صورت گرفته و خوشنویسی خط گوتیک، لاتین و پارسی آن نیزکار الهام دهقان نیری است. کیانا وحیدی‌‌منش، دنیا روحانی، مهرسا دبیری، بابک قاسم‌زاده‌اصل، سامان دلدار، رویا شاهنده، مونا مجاوری، کیمیا اوجبی، امیرمحمد امیدواران، ماهگل احمدی، بصیر احسانی و سوگل سلیمانی از جمله هنرمندانی هستند که در اجرای این آیین با فنائیان همکاری کرده‌اند.

    علاقمندان برای دیدن این آیین می‌توانند ساعت ۱۸ روزهای یادشده به  شهرکتاب الف واقع در زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، خیابان الف شمالی، پلاک ۱مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=145671
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *