×
×

صدای والاس خاموش شد

  • کد نوشته: 145611
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • درگذشت بازیگر و صداپیشه ۹۶ ساله

  • پیتر سالیس صداپیشه شحصیت والاس در انیمیشن «والاس و گرومیت» در ۹۶ سالگی درگذشت.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پیتر سالیس بازیگر انگلیسی که برای صداپیشگی در نقش والاس در انیمیشن «والاس و گرومیت» شناخته می‌شود، در خانه‌اش در لندن درگذشت.

    مدیر برنامه‌های وی با اعلام این خبر از مرگ وی در آرامش و در کنار خانواده‌اش یاد کرد.

    وی که از سال ۲۰۱۰ از بازیگری اعلام بازنشستگی کرده بود در سیتکام مشهور بریتانیایی «آخر تابستان» در نقش نورمن کلگ بازی می‌کرد و تنها بازیگری بود که در همه ۲۹۵ اپیزود این نمایش که از ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۰ ادامه داشت، نقش‌آفرینی کرده بود.

    او همچنین صداپیشه نقش «موش» در سریال «باد و بیدها» بود و در قسمت‌های مختلف «دکتر هو» نیز بازی کرده بود.

    بازی او در سریال‌های مطرح موجب شد تا او در دنیای خارج از بریتانیا نیز شناخته شود و در فیلم‌های آمریکایی نیز جلوی دوربین برود.

    سال ۱۹۸۲ و زمانی که این بازیگر بریتانیایی شصت و چند سال داشت، به پروژه «والاس و گرومیت» ملحق شد. وی در مصاحبه‌ای گفته بود از این که در این پروژه سهیم شده بسیار خوشحال است و بازی در چنین سریالی آن هم در این سن و سال برایش دلگرم کننده است.

    «والاس و گرومیت» انیمیشن خمیری بریتانیایی است که توسط نیک پارک از آردمان انیمیشنز ساخته شده است. این مجموعه شامل فیلم‌های کوتاه و بلند است و بر شخصیت والاس مردی خوب و خلاق و مخترع و گرومیت سگ ساکت و باهوش و باوفای او متمرکز است. پیتر سالاس تا سال ۲۰۱۱ صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشت و پس از آن بن نایتهد این مسئولیت را برعهده گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=145611
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *