×
×

لوریس چکناواریان

  • کد نوشته: 1455
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • در ایران باوجود آنکه نوازنده‌های خوب تعدادشان کم نیست اما هیچ ارکستر مجلسی منسجمی وجود ندارد و نوازنده‌های ما به ناچار به هزار کار مشغول هستند و ما هم به اجبار از ارکستر مجلسی ارمنستان استفاده کردیم. به گزارش ایلنا، لوریس چکناواریان در نشست مطبوعاتی سومین فستیوال موسیقی محلی با اعلام این مطلب گفت: این […]

  • در ایران باوجود آنکه نوازنده‌های خوب تعدادشان کم نیست اما هیچ ارکستر مجلسی منسجمی وجود ندارد و نوازنده‌های ما به ناچار به هزار کار مشغول هستند و ما هم به اجبار از ارکستر مجلسی ارمنستان استفاده کردیم.
    به گزارش ایلنا، لوریس چکناواریان در نشست مطبوعاتی سومین فستیوال موسیقی محلی با اعلام این مطلب گفت: این برنامه از ۵ تا ۱۲ خرداد ماه در موسسه محک برگزار می‌شود و از نکات قابل توجه این فستیوال می‌توان به اجراهای متفاوت آن در هر شب اشاره کرد.
    وی افزود: تعداد اعضای این ارکستر۲۲ موزیسین به همراه هفت سولیست است که به اجرای قطعاتی از بزرگترین موسیقی‌های کلاسیک ایران و جهان می‌پردازند که ازجمله می‌توان به تلفیقی از موسیقی کلاسیک ایرانی و کلاسیک خارجی همچون چهارفصل ویوالدی، پیانوکنسرت شوپن و مندلسون، حشمت سنجری و… اشاره کرد. عواید حاصل از این فستیوال هم صرف هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان خواهد شد.
    این هنرمند که آثاری مانند شیرین و فرهاد را در این فستیوال اجرا می‌کند، اظهار داشت: به یقین اگرارکستر مجلسی منسجمی در ایران وجود داشت ما از توان نوازنده‌های ایرانی برای این فستیوال استفاده می‌کردیم.
    وی با اشاره به اینک اگر به نوازنده‌ها حقوقی خوبی داده شود؛ می‌توان یک ارکستر مجلسی خوب در ایران راه‌اندازی کرد، گفت: متاسفانه هم اکنون یک نوازنده برای گذران زندگی باید در ۱۰ ارکستر و ۱۰ استودیو کار کند و به یقین در چنین شرایطی حتی اگر ما تمایل به جمع‌آوری این هنرمندان در یک ارکستر داشته باشیم، بطورعملیانی قادر به انجام آن نیستیم.
    چکناواریان از حضور بخش خصوصی که اسپانسر این فستیوال موسیقی را به عهده دارد، قدردانی کرد و گفت: هیچ کنسرت جدی در دنیا درآمدزا نیست و عملا کار هنری برگشت سرمایه ندارد.
    به گفته چکناواریان، سرمایه‌گذاری در فرهنگ منجر به تولید فکر و اندیشه خلاق می‌شود و یک شرکت بزرگ با سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه‌ها می‌تواند با مردم و تفکر آنها آشنا و کالاهای خود را بیشتر به معرض نمایش برساند.
    در ادامه هوشنگ کامکار که به گفته خودش از طریق دخترش با این موسسه آشنا شده است، خاطرنشان کرد: کاش تمام هنرمندان ایرانی با اجرای موسیقی در موسسه محک از کودکانی سرطانی و به نوعی از موسیقی حمایت ویژه کنند و موسیقی را به بطن جامعه ببرند.
    وی از اجرای یک قطعه براساس ملودی‌های کردی و کنسرتوی کمانچه و ارکستری از ارسلان کامکار در این فستیوال خبر داد و افزود: در اجرای این قطعات تکنوازی‌های سنتور برعهده اردوان و تکنوازی کمانچه را اردشیر کامکار عهده دار است.
    در ادامه احمدیان به عنوان مدیر موسسه محک؛ هدف از برگزاری این فستیوال موسیقی را کمک به کودکان سرطانی و نهادینه کردن این موسسه در جامعه از طریق فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد.
    وی با تاکید بر این موضوع که هیچ‌وقت از طریق به نمایش گذاشتن درد و رنج بچه‌ها به فکر جمع‌آوری هدایای مردمی نبوده است، درباره قیمت بلیت‌های این کنسرت‌ها گفت: سالن موسسه ازنظر آکوستیک برای اجرای موسیقی کلاسیک یکی از بهترین سالن‌های کشور محسوب می‌شود که چهار ردیف ویژه ۶۰۰۰۰ تومان و بقیه ردیف‌ها ۴۰۰۰۰ تومان است.
    احمدیان از هنرمندان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این موسسه دعوت کرد و گفت: ظرفیت سالن ۳۰۰ نفر است و فستیوال به دلیل میهمان بودن نوازنده‌ها قابل تمدید نیست.همچنین تخفیف ویژه‌ای برای خریدهای دسته جمعی و دانشجویی برای شرکت در این جشنواره فراهم کرده‌ایم.
    وی در پایان گفت: برگزاری چهارمین فستیوال موسیقی محک به اجرای آثاری از آهنگسازان ایران می‌پردازد و چه بسا ارکستر مجلسی ایرانی یکی از مهمترین برنامه‌های ما به شمار آید.

    https://musiceiranian.ir/?p=1455
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *