×
×

استقبال از کلاسهای موسیقی اندک است

  • کد نوشته: 145132
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۹ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: کنسرت های سفارشی برای موسیقی های نازل باید جای خود را به حمایت از نواهای اصیل و بومی بدهد. ابراهیم احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جایگاه موسیقی اصیل و سنّتی در کرمانشاه اظهار داشت: متأسفانه موسیقی پاپ ضربه بدی به موسیقی سنّتی کرمانشاه وارد کرده و موسیقی […]

    استقبال از کلاسهای موسیقی اندک است
  • رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: کنسرت های سفارشی برای موسیقی های نازل باید جای خود را به حمایت از نواهای اصیل و بومی بدهد.

    ابراهیم احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جایگاه موسیقی اصیل و سنّتی در کرمانشاه اظهار داشت: متأسفانه موسیقی پاپ ضربه بدی به موسیقی سنّتی کرمانشاه وارد کرده و موسیقی سنّتی ما تحت الشعاع قرار گرفته است.

    رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه با اشاره به عدم استقبال از موسیقی سنّتی در استان افزود: ما چندین مرتبه از بزرگان موسیقی سنّتی ایران دعوت کردیم اما هر بار با استقبال کمرنگ شهروندان مواجه شدیم و بلیط‌های ما پیش فروش نرفت.

    وی بیان کرد: موسیقی سنّتی در استان کرمانشاه  می‌رود تا به فراموشی سپرده شود، اکثرا کنسرت موسیقی پاپ در کرمانشاه برگزار شده و تقریبا هفته‌ای دوبار شاهد اجرای موسیقی پاپ در استان هستیم.

    احمدی با اشاره به رکود موسیقی محلی و سنّتی و مقامی کرمانشاه گفت: متأسفانه هیجان کاذب موسیقی پاپ سبب جذب جوانان شده در صورتیکه ارزش و جایگاه موسیقی اصیل مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

    وی بیان کرد: موسیقی پاپ نه شعر با مفهمومی دارد نه موسیقی ارزشمندی است، اما این برنامه ها در کرمانشاه اجرا می‌شود در سه تا چهار سانس. ولی در اجرای موسیقی سنتی حتی یک سانس هم پر نمی‌شود و از سالن ۵۰۰- ۶۰۰ نفره فقط صد نفر حضور دارند.

    رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه با اشاره به وجود هنرمندان نام آوری در عرصه هنر موسیقی و آواز کرمانشاه گفت: دوره‌های آموزشی موسیقی و ساز و آواز نیز در استان برگزار می‌کنیم اما استقبال کم است و در کلاس‌های آواز و کمانچه و… سه چهار نفر شرکت می‌کنند.

    وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات این است به راحتی برای اجرای کنسرت موسیقی پاپ در کرمانشاه مجوز می‌دهند و حتی افرادی در تهران هستند که این برنامه‌ها را به کرمانشاه ارجاع می‌دهند  و راحت مجوز می‌گیرند و لذا خود ما هم که به این مسئله دامن می‌زنیم مقصر هستیم.

    احمدی خواستار اتخاذ تدابیری برای احیای موسیقی سنتی در کرمانشاه شد و گفت: یک راهکار این است که انجمن موسیقی باهمکاری اداره کل، بلیط کنسرتهای بزرگ موسیقی اصیل و سنّتی را با اجرای بزرگان موسیقی در کرمانشاه برای مردم رایگان کند یا هزینه بلیط آنقدر ناچیز باشد که مردم بتوانند بیایند.

    رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه اظهار کرد: متأسفانه موسیقی سنتی در میان مردم، غریبه شده اما موسیقی‌های پاپ و زیرزمینی با اشعار مبتذل رواج یافته است.

    وی گفت: البته خود مردم نیز باید از موسیقی سنّتی و اصیل حمایت کنند کما اینکه در مناطقی مانند اورامانات می‌بینیم موسیقی سنتی و اصیل همچنان طرفدار دارد و جایگاه خود را حفظ کرده اما در شهر کرمانشاه این مهم کمرنگ است.

    https://musiceiranian.ir/?p=145132
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *