×
×

تثبیت جایگاه حقوقی انجمن های موسیقی/ برنامه ها مشخص شود

  • کد نوشته: 144808
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • پنجمین جلسه‌ نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران با حضور روسای انجمن استان‌های خوزستان، شهرکرد، البرز، یزد، و قم در محل این انجمن برگزار شد. به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، پنجمین جلسه‌ نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران با حضور بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، رضا دادویی معاون اجرایی انجمن موسیقی […]

    تثبیت جایگاه حقوقی انجمن های موسیقی/ برنامه ها مشخص شود
  • پنجمین جلسه‌ نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران با حضور روسای انجمن استان‌های خوزستان، شهرکرد، البرز، یزد، و قم در محل این انجمن برگزار شد.

    به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، پنجمین جلسه‌ نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران با حضور بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، رضا دادویی معاون اجرایی انجمن موسیقی ایران، عقیل آقایی رییس انجمن موسیقی استان قم، سهیلی‌زاده رییس انجمن موسیقی استان یزد، معتمدیان عضو هیات‌ مدیره‌ انجمن موسیقی شهرکرد، کوراوند رییس انجمن موسیقی استان خوزستان، باستانی‌نژاد رییس انجمن موسیقی استان البرز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

    در ابتدای این دیدار بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به ضرورت توسعه‌ روابط شعب استانی با تدوین شیوه‌نامه‌ اجرایی همکاری‌های مشترک، تعامل هرچه بیشتر شعب استانیِ انجمن را خواستار شد و با مهم خواندن سرمایه‌های موسیقی استان‌ها، معرفی هنرمندان جوان و فعال در بخش‌های مختلف موسیقی و توجه به پیشکسوتان موسیقی نواحی کشور را به عنوان اصلی‌ترین دارایی‌های موسیقی در سطح کشور دانست و لزوم توجه و حمایت از آن‌ها باجذب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در برنامه‌های سالانه را مهم‌ترین وظیفه شعب استانی برشمرد.

    در ادامه هر یک از رؤسای شعب استانی در دو نوبت صبح و عصر ضمن تشریح گزارش عملکردِ سال ۹۵ به ارائه‌ برنامه‌های خود در سال ۹۶ پرداختند و از برگزاری نخستین مجمع سالانه انجمن موسیقی ایران که در این دوره از فعالیت انجمن برای اولین‌بار اتفاق افتاده است ابراز خرسندی کردند.

    جایگاه حقوقی انجمن های موسیقی در شهرستان ها مشخص شود

    عقیل آقایی رییس انجمن موسیقی استان قم درباره اهمیت برگزاری این جلسه گفت: در سال‌های گذشته این اولین‌بار هست که این ارتباط بین شعب مختلف انجمن موسیقی صورت می‌گیرد. یکی از مواردی که جناب جمالی در این جلسه مطرح کرد بحث مدیریت انجمن استان‌ها به صورت یک مدیریت فعال و هوشمند بود که بسیار مهم است. همچنین در این جلسه مدیران انجمن‌ها با جایگاه حقوقی، و امکانات حقوقی‌ای که قانون برای آن در نظر گرفته تا حدود زیادی آشنا شدند.

    وی ادامه داد: مساله مهم این است که انجمن‌ها روابط‌شان را با هنرمندان منطقه‌ خود بیشتر و بهتر کنند. راهکار را جناب جمالی در همین جلسه مطرح کردند و آن بحث جایگاه حقوقی و لزوم هویت‌بخشی انجمن‌ها بود که اگر این مورد حل شود خودبه‌خود بحث روابط به‌راحتی مرتفع می‌شود.

    علی باستانی‌نژاد رییس انجمن موسیقی استان البرز با ابراز خرسندی از این جلسات بیان کرد: خیلی از مواردی که قبلاً به‌عنوان سوال برای بیشتر روسای انجمن‌ها مطرح بود در این جلسه روشنگری شد و خیلی از ابهامات برطرف شد و راه‌های حرکت به سمت اهداف انجمن موسیقی ایران با تفصیل بیشتری از سوی مدیرعامل انجمن بررسی شد.

    وی ادامه داد: ما از طریق نهادهای مردمی ارتباطاتمان را گسترش می‌دهیم و مقداری از درون‌دولتی بیرون خواهیم آمد. مهم‌ترین اقدامی هم که امسال انجام شد بحث ثبت انجمن‌ها بود که جناب جمالی به‌موقع و خیلی خوب در این زمینه عمل کردند.

    هیچ کاری عملی نمی شود مگر …

    کاوه معتمدیان عضو هیات مدیره انجمن موسیقی شهرکرد هم گفت: اگر انجمن‌ها اختیارات لازم و این توانایی را داشته باشند که بتوانند کارهایی را به‌صورت مستقیم اما با توجه به مسائل قانونی پیش ببرند خیلی خوب و مفید خواهد بود.

    وی افزود: همان‌طور که جناب جمالی فرمودند روسای انجمن‌ها می‌بایست تمام تلاش‌شان را برای به‌رسمیت شناساندن انجمن استان‌شان انجام دهند وگرنه صرف اینکه انجمنی شکل بگیرد هیچ عملی برای پیشبرد فرهنگ موسیقی در آن منطقه صورت نمی‌گیرد.

    سهیلی‌زاده رییس انجمن موسیقی استان یزد هم درباره محتوای این جلسه توضیح  داد: آشنایی با مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و روسای دیگر انجمن‌های موسیقی و آشنایی با تجارب آنها یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در این جلسه میسر شد. طرح‌هایی که آقای جمالی مطرح کردند بسیار خوب بود، به هر حال استفاده از تجربیات چهره‌های فاخر و تجلیل از آنها، بحث جوانان در عرصه‌ موسیقی، نشر آثار موسیقی، سایت کنسرت آفلاین برای معرفی هنرمندان در سطح کشور و موارد زیاد دیگری که در رویکرد انجمن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=144808
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *