×
×

به رهبری حمید عسکری

  • کد نوشته: 143884
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰
  • شامگاه گذشته و در نخستین شب اجرای گروه کر «اردیبهشت» تعدادی از قطعات کُرال ساخته دکتر حمید عسکری بر مبنای اشعاری از وحشی بافقی، باباطاهر و قطعاتی از آوازهای محلی ایران اجرا شدند.
    +حمید عسکری، عضو هیأت علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران، آهنگسازی نوگراست که به خلق آثار در حوزه موسیقی آوازی، بویژه کُرال، گرایش دارد

    به رهبری حمید عسکری
  • گروه کُر «اردیبهشت» به رهبری حمید عسکری، در تالار رودکی روی صحنه رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، شامگاه گذشته و در نخستین شب اجرای گروه کر «اردیبهشت» تعدادی از قطعات کُرال ساخته دکتر حمید عسکری بر مبنای اشعاری از وحشی بافقی، باباطاهر و قطعاتی از آوازهای محلی ایران اجرا شدند. در این اجرا همچنین قطعاتی ساخته «کمیتاس» هنرمند ارمنی، «سرگئی آقاجانیان»، «مارتون اسرائیلیان»، «باخ»، «آربی باموبیان»، «پیام میرجعفری» و «شهریار اصلانی» به اجرا درآمدند.

    کُر «اردیبهشت» که سال ۱۳۸۸ توسط دکتر حمید عسکری و با هدف ارتقا و اعتلای موسیقی کُرال ایران تأسیس شده است، سال گذشته در نخستین اجرای رسمی خود با استقبال دوست‌داران موسیقی آوازی مواجه شد. رپرتوار کُر «اردیبهشت» سرشار از قطعات نوین آکاپلا به زبان فارسی (نیایشی و تنظیم آوازهای محلی ایرانی) است و به آثار کُرال آهنگسازان کلاسیک جهان نیز توجه دارد.

    حمید عسکری، عضو هیأت علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران، آهنگسازی نوگراست که به خلق آثار در حوزه موسیقی آوازی، بویژه کُرال، گرایش دارد.

    وی دانش‌آموخته مقطع دکتری رشته هنر در گرایش موسیقی‌شناسی از انستیتوی هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان است، همچنین دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و آسپیرانتورای آهنگسازی کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان و کارشناسی ارشد رهبری کُر از همین دانشگاه است. او همچنین پیش از سفر به ارمنستان، مبانی موسیقی را نزد زنده‌یاد هویک اوهانجانیانس فراگرفته و مقطع کارشناسی فلسفه دانشگاه تهران را نیز به پایان رسانیده بود.

    پیش از این، مجموعه‌ای از آثار آهنگسازی حمید عسکری در آلبوم «طرح نو» توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده بود. همچنین در کارنامه هنری – اجرایی این هنرمند، رهبری گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران و داوری جشنواره موسیقی فجر و بسیاری فعالیت‌های فرهنگی دیگر دیده می‌شود.

    در شب نخست این اجرا، هنرمندانی مانند دکتر محمدرضا آزاده‌فر، اتابک الیاسی، وارطان ساهاکیان، دکتر ارجمند، دکتر قرسو، علیرضا شفقی‌نژاد و ابوالفضل صادق‌نژاد، مهمان گروه کر «اردیبهشت» بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=143884
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *