×
×

همراه با گزارش تصویری

  • کد نوشته: 1435
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۳۰ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان: مراسم نکوداشت نصرالله ناصح پور مدرس و استاد آواز ایرانی ظهر امروز در دانشگاه هنر در کرج برگزار شد. در این مراسم که با حضور استادان، هنرجویان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد به خاطر یک عمر تلاش در راه اعتلای موسیقی آوازی از نصرالله ناصح پور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

    به گزارش خانه موسیقی، در این نکوداشت داریوش پیرنیاکان، داود گنجه ای و دکتر محمد سریر درباره ویژگی های اخلاقی و هنری ناصح پور صحبت کردند و در پایان لوح و تندیس یادبود از طرف دانشجویان به ایشان تقدیم شد

  • موسیقی ایرانیان: مراسم نکوداشت نصرالله ناصح پور مدرس و استاد آواز ایرانی ظهر امروز در دانشگاه هنر در کرج برگزار شد. در این مراسم که با حضور استادان، هنرجویان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد به خاطر یک عمر تلاش در راه اعتلای موسیقی آوازی از نصرالله ناصح پور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

    به گزارش خانه موسیقی، در این نکوداشت داریوش پیرنیاکان، داود گنجه ای و دکتر محمد سریر درباره ویژگی های اخلاقی و هنری ناصح پور صحبت کردند و در پایان لوح و تندیس یادبود از طرف دانشجویان به ایشان تقدیم شد.

    گزارش تکمیلی: من در اینجا از اساتید بزرگی تقدیر می کنم که در ماندگاری موسیقی ایرانی نقش ارزنده ای داشتند اما متاسفانه نام آنها را کمتر شنیده ایم یا اصلا نامی از آنها برده نمی شود.

    به گزارش سایت خانه موسیقی، از ۵۰ سال تدریس و فعالیت هنری نصرالله ناصح پور،مدرس و استاد آواز ایرانی  در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تقدیر شد.در این مراسم که با حضور برخی از اعضای هیات مدیره خانه موسیقی و جمعی از دانشجویان  برگزار شد ، دکتر محمد سریر مدیرعامل خانه موسیقی با تقدیر از زحمات ناصح پور گفت : باید قدر این اساتید را بدانیم و در آینده بیشتر شاهد چنین مراسمی باشیم.

    سریر همچنین با اشاره به نقش دانشجویان در تقدیر از اساتید هنر گفت : من بسیار خوشحالم که برگزاری  این مراسم با همکاری دانشجویان بوده و عقیده دارم ارزش آن  به مراتب بالاتر از مراسم مشابهی است که توسط نهاد خاصی برگزار می شود.

    در ادامه داریوش پیرنیاکان با اشاره به سابقه طولانی آشنایی اش با ناصح پور گفت : از ابتدای آشنایی ام با آقای ناصح پور شاهد بودم که ایشان دارای شخصیتی منظم هستند و تمام کارهایی که بر عهده ی ایشان بوده را با دقت و وسواس فراوان انجام می دادند.

    وی با اشاره به کانون چاووش و سابقه همکاری ناصح پور در این کانون افزود: ایشان زمانی مدیر مالی چاووش بودند و در آن هنگام با دقت فراوان به این امور رسیدگی می کردند. پیرنیاکان همچنین در ادامه گفت:  اگر کسی قرار است از خاطرات و بوجود آمدن کانون چاووش خاطره ای نقل کند، امیدوارم سابقه درخشان استاد ناصح پور را از یاد نبرد.

    این نوازنده تار و سه تار در پایان گفت: من شاهد بودم که استاد شجریان بسیاری از شاگردان مستعد را تشویق می کردند که نزد استاد ناصح پور تلمذ کنند.

    داود گنجه ای قائم مقام خانه موسیقی نیز با اشاره به دانش فراوان نصراله ناصح پور گفت: از اولین روز آشنایی با ایشان همواره سعی داشتم از دانش آوازی و تصنیفهایی که در خاطر دارند،  بیاموزم.

    گنجه ای در ادامه با تجلیل از نقش ناصح پور در پرورش شاگردان فراوانش ابراز امیدواری کرد این جوانان در آینده موسیقی تاثیر گذار باشند. وی با نقل خاطراتی از نصرالله ناصح پور به صحبتهای خود پایان داد.

    نصرالله ناصح پور نیز طی سخنان کوتاهی با تقدیر از تمامی دانشجویان و حضار، به نقش ازرنده بانوان در هنر ایران اشاره کرد و افزود : امیدوارم روزی برسد که قدر بانوان هنرمند را بیش از پیش بدانیم .

    این استاد آواز با اشاره به اساتید گمنام موسیقی اظهار داشت: من در اینجا از اساتید بزرگی تقدیر می کنم که در ماندگاری موسیقی ایرانی نقش ارزنده ای داشتند اما متاسفانه نام آنها را کمتر شنیده ایم یا اصلا نامی از آنها برده نمی شود.

    ناصح پور همچنین افزود : من باید از ضعیف ترین شاگردم نیز تشکر کنم زیرا قرار است بار دانشی را که طی یک عمر فعالیت فرا گرفته ام به دوش او بگذارم.

    لازم به ذکر است در این برنامه، محمد ملاآقایی از شاگردان ناصح پور، به همراه سه تار یکی از دانشجویان ، به اجرای ساز و آواز پرداختند.

    این نکوداشت با اهدای لوح و تندیس و هدایایی توسط اسماعیل شافعی دبیر این نکوداشت ، به نصرالله ناصح پور پایان یافت.

    https://musiceiranian.ir/?p=1435
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *