×
×

خواندن برای محیط‌زیست

  • کد نوشته: 142089
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰
  • سرپرست گروه «خورشید سیاه» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این گروه از تجربه برگزاری پروژه موسیقایی «منتخب تور کافه های تهران» و تولید آلبوم جدید سخن گفت. طاهرعلی رمضانی سرپرست گروه «خورشید سیاه» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این گروه موسیقایی بیان کرد: گروه «خورشید سیاه» بعد از تقریبا یک سال […]

    خواندن برای محیط‌زیست
  • سرپرست گروه «خورشید سیاه» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این گروه از تجربه برگزاری پروژه موسیقایی «منتخب تور کافه های تهران» و تولید آلبوم جدید سخن گفت.

    طاهرعلی رمضانی سرپرست گروه «خورشید سیاه» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این گروه موسیقایی بیان کرد: گروه «خورشید سیاه» بعد از تقریبا یک سال و نیم توقف فعالیت ها اسفندماه سال گذشته پروژه «منتخب تور کافه های تهران» را آغاز کرد و در قالب برنامه های مجزا بر اساس دو آلبوم منتشر شده هر شب در یک کافه کنسرتی را به صورت آنپلاگد اجرا و بعد از مدت زمانی کوتاه آنها را به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر کرد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به حال وهوای متفاوتی که این تجربه برای ما داشت و خودمان هر شب از برنامه ای که در کافه ها اجرا می کردیم، بسیار حال خوبی داشتیم از این رو تصمیم داریم این پروژه را در سال جاری نیز ادامه دهیم و امیدوارم بتوانیم در این مدت با طیف بیشتری از مخاطبان ارتباط برقرار کنیم. آنچه در محتوای ارائه شده قطعات گروه پیش روی مخاطبان قرار می گیرد مانند همیشه دغدغه های محیط زیستی است که در برخی از قطعات درون مایه های اجتماعی نیز دارد.

    سرپرست گروه «خورشید سیاه» در پایان درباره برنامه های پیش روی این مجموعه گفت: درگیر تولید آلبوم جدید هستیم که خوشبختانه مرحله صدور مجوز ترانه ها انجام گرفته و ما آماده ایم تا به زودی میکس و مستر اثر را نیز به پایان ببریم. در این آلبوم همچنان اعضای گروه به عنوان نوازنده ثابت حضور دارند و ما کوشش کردیم خط مشی گروه مبنی بر توجه به محیط زیست را حفظ کنیم. البته ما درصدد این هستیم که بعد از انتشار رسمی آلبوم، مجموعه کنسرت هایی را مجددا به صورت «آنپلاگد» اجرا کنیم که جزییات آن بعد از انتشار آلبوم اعلام می شود.

    منتخب تور کافه های تهران گزیده‌ای از اجراهای گروه «خورشید سیاه» است. اشعار گروه به زبان فارسی است و در خیلی از بخش ها حالتی محاوره‌ای دارد و دغدغه‌های فکری اعضا را بیان می‌کند. آنپلاگد اصطلاحی است که برای اجراهای موسیقی‌ که در آن از سازهای الکترونیک استفاده نمی‌شود، به کار می‌رود. معمولا در اجرای آنپلاگد فاصله تماشاگر و نوازندگان کم است. اجراهای آنپلاگد به خاطر ارتباط نزدیک با مخاطب از حس و حال خوبی برخوردارند.

    جهانگیر رها نوازنده گیتار آکوستیک و خواننده، آرش اسلامی نوازنده گیتارآکوستیک، طاهر علی رمضانی نوازنده بیس آکوستیک و هم خوان، علی فرهمند نوازنده کاخن اعضای گروه موسیقی «خورشید سیاه» را تشکیل می دهند.

    گروه «خورشید سیاه» در پاییز سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و به عنوان اولین و تنها گروه حامی محیط زیست با آهنگ هایی در زمینه‌ مشکلات محیط زیستی و خشونت علیه حیوانات و همچنین مشکلات اجتماعی آثار خود را به جامعه معرفی کرد. این گروه موسیقی که پیش از انتشار این آلبوم موسیقایی با ارائه تک آهنگ خود را به جامعه موسیقی معرفی کرده بود اولین بار آهنگ «خرس سیاه بلوچی» را منتشر کرد. این گروه موسیقایی طی فعالیت‌های چند ساله  گذشته خود غیر از برگزاری چند کنسرت که با استقبال خوب علاقه مندان موسیقی و محیط زیست برگزار شد به انتشار چندین قطعه موسیقی از جمله «ریز گرد عربی»، «به نوروز»، «قاره هفتم»، «داروک»، «آقای رییس جمهور بعدی» و «قسمت نامه» اقدام کرد.

    قطعه «آقای رئیس جمهور بعدی» آهنگی بود که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه ۱۳۹۲ منتشر شد. این آهنگ مطالباتی از رئیس جمهور آینده کشور در زمینه محیط زیست و مشکلات اجتماعی بود که در زمان انتشار مورد توجه محافل دانشجویی و انتخاباتی قرار گرفت به طوری که محسن رضایی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، ضمن فعالیت‌های تبلیغاتی خود در یکی از دانشگاه‌ها، این اثر را شنیده و درباره آن صحبت کرده بود. این گروه اردیبهشت ماه سال ۹۴ با حضور تعدادی هنرمندان و مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست از اولین آلبوم خود با نام «اشک سیاه» رونمایی کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=142089
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *