×
×

فصل دوم یکشنبه‌های موسیقی با عنوان «ده‌هزار ساعت اجرای موسیقی خیابانی» برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 140491
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام فروردین ۱۳۹۶
  • ۰
  • دومین نشست از فصل دوم یکشنبه‌های موسیقی با عنوان «ده‌هزار ساعت اجرای موسیقی خیابانی» برگزار می‌شود. روابط عمومی گروه موسیقی «یار آوا» اعلام کرد که دومین برنامه از سری جدید برنامه‌های یکشنبه‌های موسیقی و اولین برنامه‌ سال جدید، با نگاهی بر موسیقی خیابانی پی گرفته خواهد شد. این نشست به‌دلیل تعطیلات نوروزی، در سومین یکشنبه‌ی فروردین‌ماه، یعنی ۲۰ فروردین برگزار می‌شود. فربد شیرمحمد – […]

    فصل دوم یکشنبه‌های موسیقی با عنوان «ده‌هزار ساعت اجرای موسیقی خیابانی» برگزار می‌شود
  • دومین نشست از فصل دوم یکشنبه‌های موسیقی با عنوان «ده‌هزار ساعت اجرای موسیقی خیابانی» برگزار می‌شود.

    روابط عمومی گروه موسیقی «یار آوا» اعلام کرد که دومین برنامه از سری جدید برنامه‌های یکشنبه‌های موسیقی و اولین برنامه‌ سال جدید، با نگاهی بر موسیقی خیابانی پی گرفته خواهد شد.

    این نشست به‌دلیل تعطیلات نوروزی، در سومین یکشنبه‌ی فروردین‌ماه، یعنی ۲۰ فروردین برگزار می‌شود.

    فربد شیرمحمد – مدیر برنامه‌ یکشنبه‌های موسیقی – در این‌باره اظهار کرد: مهرداد مهدی از درخشان‌ترین چهره‌های نوازندگی آکاردئون در این سال‌ها بوده است. اجرای تخصصی آثار پیاتزولا، سی‌دی «والس‌های تهران» و موسیقی‌ای که در فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی استفاده شد، از جمله‌ آثاری‌ است که برای کسانی که کارهای او را پی می‌گیرند، آشناست؛ اما در این سال‌ها مردمی که به‌ سبب شرایط زیست و جامعه‌شان، دسترسی به چنین آثاری نداشته‌اند و شاید با پروژه‌ها و پس‌زمینه‌ی موسیقایی مهرداد مهدی و همانندان او آشنا نبوده‌اند، از او چهره‌ای می‌شناسند که آکاردئون‌اش را به خیابان آورده و رویارو برای آن‌ها ساز می‌زند.

    او ادامه داد: مهرداد مهدی در این نشست از تجربه‌ خود به‌عنوان موزیسینی که به خیابان آمده است، خواهد گفت و بخش مهمی از برنامه نیز به اجرای قطعات او خواهد گذشت. موسیقی خیابانی در این سال‌ها، پس از تجربه‌های پراکنده دهه‌های قبل، آرام‌آرام دارد پا می‌گیرد و به عاملی تعیین‌کننده در پرورش هوش و گوش موسیقایی‌ مردم بدل می‌شود. اختصاص دادن نشست دوم یکشنبه‌های موسیقی به این مقوله‌ی موسیقایی، بازتاب‌دهنده این اهمیت است.

    او همچنین معتقد است: موسیقی خیابانی از رهگذر استیفای یک حق سلب‌شده، نوعی تعامل اجتماعی را در متن حیات پرتنش و بی‌تپش این روزگار ممکن می‌کند و یکسر به موسیقی متن روابط اجتماعی مردم کوی و گذر بدل می‌شود، مردمی در واقعیت خیابان‌ها، نه در مجاز پروفایل پیکچرها به شبکه‌های اینترنتی.

    مهرداد مهدی، پیانیست، آهنگساز، نوازنده‌ی آکاردئون است. او که دوره‌ی پیشرفته‌ی نوازندگی آکاردئون را در ارمنستان نزد گئورگ گاسپاریان گذرانده، سال‌ها تجربه‌ی پرفورمانس فضای شهری خود را در آلبوم «والس‌های تهران» ارائه کرده که از یکی از قطعات این مجموعه در متن و تیتراژ فیلم «فروشنده» اثر اصغر فرهادی استفاده شد.

    این برنامه ۲۰ فروردین ساعت ۱۸ در فروشگاه «نشر هنوز» واقع در خیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره‌ی ۱۳۴، طبقه‌ دوم برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

    https://musiceiranian.ir/?p=140491
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *