×
×

به دلیل بی‌توجهی‌های دست‌اندرکاران فرهنگی

  • کد نوشته: 14029
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۲۴ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۱۱ دیدگاه
  • او را به جشنواره موسیقی نواحی که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد آوردیم و به طور مفصل در مورد وضعیت آشفته مالی و جسمی او توضیحاتی دادم؛ دست اندرکاران جشنواره نیز با لحنی قاطع دم از حمایت های همه جانبه از او زدند اما

  • بی توجهی‌های دست اندرکاران فرهنگی باعث شد تا  مهمترین خواننده معاصر منطقه کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی بینایی‌اش را به طور کامل از دست بدهد.

    محمد سعید اسلامی نژاد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: احمد احمدی مهمترین خواننده تاریخ معاصر موسیقی منطقه کهکیلویه و بویراحمد و ممسنی است که به دلیل فقر شدید مالی و همچنین کم توجهی مسئولان از درمان به موقع چشم هایش باز ماند.

    این پژوهشگر درباره احمدی افزود: این خواننده که نزدیک به دو دهه همگان گمان می کردند درگذشته است در روستای نور آباد ممسنی زندگی می کند و سال گذشته به واسطه یکی از اقوام اش او را در وضعیتی نه چندان مناسب یافتم.

    وی در ادامه تصریح کرد: در همان اوایل برای مداوای چشم های احمدی او را به شیراز بردم و برای مداوای او اقداماتی شخصی انجام دادیم. اما به دلیل اینکه هزینه های عمل جراحی اصلی بیشتر از توانایی مالی ام بود موفق به مداوای کامل او نشدم.

    اسلامی نژاد در مورد اقداماتی که در این زمینه انجام داده گفت: پس از اینکه از همیاری مسئولان محلی ناامید شدیم او را به جشنواره موسیقی نواحی که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد آوردیم و به طور مفصل در مورد وضعیت آشفته مالی و جسمی او توضیحاتی دادم؛ دست اندرکاران جشنواره نیز با لحنی قاطع دم از حمایت های همه جانبه از او زدند.

    این پژوهشگر افزود: اما متاسفانه پس از اجرای این هنرمند در جشنواره و به محض اینکه جشنواره به پایان رسید تمام قول و وعده هایی که داده بودند به فراموشی سپرده شد و همان اندک بینایی نیز که تا آن زمان داشت در طی سه ماه گذشته از دست رفت و در حال حاضر کاملا نابینا شده است.

    وی در مورد جایگاه هنری احمد احمدی گفت: منطقه کهکیلویه و بویر احمد و ممسنی در طول تاریخ معاصر خود تنها دو خواننده صاحب سبک و مولف داشته که یکی مرحوم شیخ علی مراد تنهایی بوده و دیگری احمد احمدی است که ضمن اجرای قدرتمند قطعات فولکلور، قطعات دیگری چون “که کی جونی دورش نی” و “دل گورو دار” را نیز ساخته و پرداخته که در میان مردم بومی این مناطق همچنان شهرت بسیاری دارد.

    اسلامی نژاد همچنین در مورد چگونگی ارتباط با احمد احمدی تاکید کرد: سال گذشته آلبومی را منتشر کردم که در آن یکی از قطعات ساخته احمدی باز سازی شده بود. در بخش توضیحات این آلبوم نام احمد احمدی را با پیشوند زنده یاد آورده بودم. همین موضوع باعث شده بود تا از طریق یکی از اقوام احمدی که این آلبوم را دیده بود مطلع شویم او زنده است.

    این پژوهشگر در ادامه گفت: احمد احمدی در حال حاضر از وضعیت معیشتی و جسمی و روحی مناسبی برخوردار نیست و در شرایط بسیار نامناسبی زندگی می کند که تاسف برانگیز است. حتی اگر به شان هنری او نیز کاری نداشته باشیم آیا نباید به خاطر انسان بودنش حداقل توجهی نسبت به وضعیت او شود؟

    https://musiceiranian.ir/?p=14029
       
    برچسب ها احمد احمدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *