×
×

در روستای «صلوات آباد» سنندج

  • کد نوشته: 139751
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • بنای یادبود آرامگاه «سیدعلی اصغر کُردستانی» یکی از مفاخر عرصه موسیقی کردستان رونمایی شد. بنای یادبود آرامگاه «سیدعلی اصغر کُردستانی» یکی از مفاخر عرصه موسیقی کردستان، جمعه(۲۷ اسفند) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و چهره‌های فرهنگی و هنری در زادگاه این هنرمند در روستای «صلوات آباد» سنندج رونمایی شد. مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و […]

    در روستای «صلوات آباد» سنندج
  • بنای یادبود آرامگاه «سیدعلی اصغر کُردستانی» یکی از مفاخر عرصه موسیقی کردستان رونمایی شد.

    بنای یادبود آرامگاه «سیدعلی اصغر کُردستانی» یکی از مفاخر عرصه موسیقی کردستان، جمعه(۲۷ اسفند) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و چهره‌های فرهنگی و هنری در زادگاه این هنرمند در روستای «صلوات آباد» سنندج رونمایی شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و فرماندار سنندج از جمله مسئولانی بودند که در این برنامه حضور داشتند و به ارائه سخنانی در ارتباط با مرحوم سید علی اصغر کردستانی پرداختند.

    در این مراسم چهره‌هایی همچون نوه مرحوم سید علی اصغر کُردستانی، پیام عزیزی خواننده آهنگ‌های عرفانی و دیگر چهره‌های فرهنگی و ادبی و دوستداران موسیقی کُردی هم گرد هم آمده بودند تا ارادت خود را به این خواننده آواهای ماندگار اعلام کنند.

    در ادامه این مراسم، نوه این خواننده نام آوازه روستای صلوات آباد سنندج، قطعه‌ای از کارهای برجسته پدربزرگ خود را اجرا کرد و بنای یادبود توسط مسئولان رونمایی شد.

    سیدعلی‌اصغر کردستانی (باباشهابی) (زادهٔ ۱۲۵۰ شمسی در روستای صلوات‌آباد سنندج – درگذشتهٔ ۱۳۱۵ در صلوات‌آباد سنندج) خوانندهٔ کرد و از اساتید آواز است که وسعت صدا و تحریرهای ریز پی‌درپی در صدای اوج، از ویژگی‌های آواز اوست. از وی قطعاتی ماندگار به‌جای مانده‌ است که هنوز هم مورد استفاده اهالی فرهنگ و هنر و موسیقی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=139751
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *