×
×

منصوره ثابت زاده عنوان کرد

  • کد نوشته: 1355
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • کتاب و لوح فشرده پژوهشی موسیقی تاجیکستان بعد از ۱۲ سال وقفه تیرماه منتشر می شود. منصوره ثابت زاده ثابت زاده ،استاد دانشگاه و محقق موسیقی در گفت وگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت:تحقیقات این کتاب دو سال به طول انجامید و قرار بود توسط انتشارات خاص منتشر شود. وی با اشاره به […]

  • کتاب و لوح فشرده پژوهشی موسیقی تاجیکستان بعد از ۱۲ سال وقفه تیرماه منتشر می شود.
    منصوره ثابت زاده ثابت زاده ،استاد دانشگاه و محقق موسیقی در گفت وگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت:تحقیقات این کتاب دو سال به طول انجامید و قرار بود توسط انتشارات خاص منتشر شود.
    وی با اشاره به اینکه این تحقیق برنده جایزه پژوهش تشویقی سال شد ، افزود:به دلیل ناآگاهی ناشراز موسیقی محلی این اثر تحقیقی چند سال در انتشارات خاص ماند و برای انتشار به موسسه ماهور سپرده شد که نتوانستیم با ناشر آن به توافق برسیم که با تازگی به انتشارات زوار سپرده شده است.
    این محقق که انتشار دو کتاب با عنوان های ‏‏«فرهنگ عروضی اشعار رودکی» و «تصاویر موسیقایی در شعر فارسی» را در دست انتشار دارد ،وضعیت پژوهش موسیقی را در چند سال اخیر اسفناک ارزیابی کرد.
    وی در همین زمینه خاطرنشان کرد:هم اکنون همه محققان بیکار هستند و هیچ اثری جدی در حوزه پژوهش موسیقی منتشر نمی شود.
    ثابت زاده خواستار حمایت متولیان فرهنگی برای پژوهش های مختلف شد و اظهار داشت:متاسفانه هم اکنون ناشران موسیقی به دلیل خاص بودن مخاطبان آثار پژوهشی به دنبال انتشار این آثار نمی آیند و ما بدون هیچ مزدی و با هزینه های شخصی نسبت به انتشار آثار خود اقدام می کنیم.
    به گفته این استاد دانشگاه،روند پژوهش موسیقی از سال ۷۶ تا حدود سالهای ۸۳ خوب بود و به اتنوموزیکولوژها توجه بیشتری می شد اما اکنون خیلی از محققان به دلیل عدم حمایت دولت خانه نشین شده اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=1355
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *