×
×

ارسلان کامکار اعلام کرد

  • کد نوشته: 1351
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • دعوت از رهبر میهمان و تنوع در اجرای قطعات عامل موثری در بهبود صدادهی ارکستر است و اساسا سطح کار ارکستر سمفونیک با این شیوه ارتقاء می یاید. ارسلان کامکار “کنسرت مایستر” ارکسترسمفونیک تهران ضمن بیان این مطلب حضور رهبر مهمان برای ارکستر را مثبت ارزیابی کرد و گفت : تغییر رهبر ارکستر سمفونیک تهران […]

  • دعوت از رهبر میهمان و تنوع در اجرای قطعات عامل موثری در بهبود صدادهی ارکستر است و اساسا سطح کار ارکستر سمفونیک با این شیوه ارتقاء می یاید.

    ارسلان کامکار “کنسرت مایستر” ارکسترسمفونیک تهران ضمن بیان این مطلب حضور رهبر مهمان برای ارکستر را مثبت ارزیابی کرد و گفت : تغییر رهبر ارکستر سمفونیک تهران اقدام مثبت و موثری بود و اگر آقای صهبایی به عنوان رهبر ارکستر در سمت خود باقی می ماند توان و انرژی نوازنده ها به لحاظ روانی تحلیل می رفت و ارکستر از هم می پاشید.

    وی در ادامه افزود : رهبر سابق ارکستر سمفونیک کار خود را نه به اندازه ای که ادعا می کرد اما در حد معمول بلد بود اما اعضای ارکستر سمفونیک تهران به دلیل نوع برخورد ایشان دل به کار نمی دادند و از شرایط موجود ناراضی بودند.

    این نوازنده ویولن در ادامه صحبتهای خود به همکاری اعضای ارکسترسمفونیک تهران با رهبر مهمان اشاره کرد و گفت : حضور شهداد روحانی انگیزه و شور تازه این به ارکستر بخشیده است و در تمرینها شاهد هستم که نوازنده ها با جان و دل و با عشق و علاقه قطعات را اجرا می کنند در واقع روحانی جدا از مسائل فنی ارکستر حسن اخلاق دارد و امیدوارم این همکاری در آینده نیز تداوم داشته باشد.

    کامکار در ادامه درباره چگونگی حضور رهبر برای ارکسترسمفونیک تهران در آینده اشاره کرد و گفت : تصمیم بر این است که مدیر هنری داشته باشیم و از رهبران مختلف دعوت شود تا ارکستر را رهبری کنند. به عقیده من بهترین شیوه اداره ارکستر در زمان فریدون ناصری اتفاق افتاد. در آن زمان ایشان رهبر ثابت بودند ولی مرتب رهبر مهمان از نقاط مختلف دنیا دعوت می کردند که ارکستر را رهبری کند و خود او هم در سال دو یا سه کنسرت می داد اما در زمان آقای صهبایی کسی غیر از ایشان اجازه رهبری ارکستر را نداشت و همین محدودیت و عدم تنوع در کار ادامه فعالیت را برای اعضای ارکستر به خصوص در چندماه اخیر را سخت و غیر قابل تحمل کرده بود.

    نوازنده ارکسترسمفونیک در ارزیابی قطعات انتخاب شده گفت : آقای روحانی در انتخاب قطعات میزان علاقه مردم و برانگیختن حس نوستالژی مخاطب را در نظر می گیرد به همین دلیل بیش از اینکه بخواهد صرفا موسیقی کلاسیک را اجرا کند به علاقه مردم توجه می کند از همین رو اغلب قطعاتی که برای این اجرا انتخاب شده تازه هستند و قطعات تکراری کمتر در آن شنیده می شود. قطعه “پرنده آتشین”اثر استراوینسکی قصه ای مدرن دارد و اثر خوبی برای اجرای ارکستر است همچنین قطعاتی از موسیقی فیلمهای معاصر که مخاطب آن فیلمها را دوست دارد نیز به روی صحنه می رود.

    وی در ادامه به تغییر در نحوه قرارداد اعضای ارکستر سمفونیک اشاره کرد و گفت : هنوز تغییری در قرارداد اعضا ایحاد نشده اما صحبت از این است که نوع قرارد داد تغییر کند و اعضا به تعداد شبهایی که اجرا دارند دستمزد دریافت کنند و مسئولان معتقدند که چنین شیوه ای به نفع اعضا است و بیشتر از حقوق ماهیانه درآمد دارند ولی هنوز برنامه مشخصی وجود ندارد و باید تا انتصاب مدیریت جدید دفتر موسیقی منتظر ماند.

    ارسلان کامکار در پایان به آلبومهای در دست انتشار گروه کامکار اشاره کرد و گفت : دو آلبوم در دست کار دارم که یکی از آنها شامل سه قطعه کردی و فارسی می شود و بیژن کامکار آواز آن را به عهده دارد. آلبوم دیگری با همخوانی خودم، همسرم، هانا و صبا کامکار بر اساس اشعار شاعران معاصری چون احمد شاملو و فروغ فرخزاد در دست کار است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1351
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *