×
×

اظهارات اهالی فرهنگ‌وهنر در پی بیانات رهبری درباره جهاد فرهنگی

  • کد نوشته: 1334
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۳ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • احمدعلی راغب با اشاره به این که دستوری که مقام معظم رهبری فرمودند، بسیار ریشه‌دار و وسیع است و باید خیلی جدی به آن نگاه شود، گفت: آهنگسازان با پژوهش و تحقیق برای رسیدن به ریشه‌ و هویت ایرانی، باید به در ساخت آثارشان به مفهوم جهاد فرهنگی برسند. احمدعلی راغب آهنگساز سرودهای انقلابی در […]

  • احمدعلی راغب با اشاره به این که دستوری که مقام معظم رهبری فرمودند، بسیار ریشه‌دار و وسیع است و باید خیلی جدی به آن نگاه شود، گفت: آهنگسازان با پژوهش و تحقیق برای رسیدن به ریشه‌ و هویت ایرانی، باید به در ساخت آثارشان به مفهوم جهاد فرهنگی برسند.

    احمدعلی راغب آهنگساز سرودهای انقلابی در گفت وگو با خبرنگار موسیقی فارس در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان حوزه هنری و تأکید ایشان بر جهاد فرهنگی گفت: آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند آنقدر وسیع،گسترده و بسیط است و از آنجایی که زمینه‌اش فرهنگی است زمان‌بر خواهد بود ولی این کار در رسانه ملی شروع شده و خوشبختانه پیامدش این خواهد بود که ما به هویت‌های فرهنگی هنری و تمام مسائلی که با موسیقی و ادبیات بیان می‌شود، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و به آن بها دهیم.
    وی ادامه داد: در زمینه موسیقی باید به موسیقی‌های محلی و مقامی که فرهنگ‌های گذشته را در خود دارند بیشتر پرداخته شود و نیز به مراکز حاشیه‌های مرزی ایران که صاحبان اصلی این موسیقی‌ها و فرهنگ‌های شفاهی هستند بیشتر بها، فرصت و بودجه داده شود تا آثارشان را تولید و ارائه کنند.حتی ممکن است در این راه یکسری کارهایی انجام گیرد که جایگاه پخش نداشته باشند اما بعدها به عنوان یک اثر پژوهشی به آن نگاه شود.
    وی در ادامه در خصوص نقش آهنگسازان و دست‌اندرکاران موسیقی در زمینه رسیدن به جهاد فرهنگی اظهار داشت: آهنگسازان با پژوهش و تحقیق به آن جهاد فرهنگی در ساخت آثارشان برسند.
    راغب در خاتمه خاطر نشان کرد: ما آثار زیادی داریم که به ظاهر کهن ولی دارای ملودی‌های زمان‌های بعد هستند که باید با پالایش و ویرایش به موسیقی‌های خوب تبدیل شوند. به عنوان مثال استاد فخرالدینی با تحقیق در آثار عبدالقادر مراغه‌ای، موسیقی ماندگار سریال «امام علی(ع)» را ساخت.
    آهنگساز سرود شهید مطهر در ادامه بیان داشت: دستوری که مقام معظم رهبری فرمودند، بسیار ریشه‌دار و وسیع است و باید خیلی جدی به آن نگاه شود. ما باید هویت ایرانی بودن تاریخ و ریشه‌مان را کاملا مشخص کنیم به طوری که نباید مثل گذشته چیزی را بگوییم و دیگر پی‌گیر آن نباشیم بلکه باید تلاش کنیم تمام هنرهایمان به گوش جهانیان برسد تا تشخیص دهند ما چه ملت کهن و ریشه‌داری هستیم و هنر ما در این مملکت چقدر مقدس بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1334
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *