×
×

سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» خبر داد:

  • کد نوشته: 130173
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» از اجرای یک کار پژوهشی که از دو سال پیش شروع شده است، در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر خبر داد. محسن آقایی در نشست خبری جشنواره موسیقی فجر که امروز (یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه) در تالار وحدت برگزار شد، گفت: برای دومین سال است که در جشنواره شرکت می‌کنم. طرحی که […]

    سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» خبر داد:
  • گروه موسیقی آوای موج

    گروه موسیقی آوای موج

    سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» از اجرای یک کار پژوهشی که از دو سال پیش شروع شده است، در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر خبر داد.

    محسن آقایی در نشست خبری جشنواره موسیقی فجر که امروز (یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه) در تالار وحدت برگزار شد، گفت: برای دومین سال است که در جشنواره شرکت می‌کنم. طرحی که امسال ارائه کرده‌ایم، از دو سال پیش شروع شده و به موسیقی حاشیه خلیج فارس مربوط است. امسال سعی کرده‌ایم نقطه‌های مشترکی را از موسیقی بوشهر و منطقه جنوب روی صحنه بیاوریم و به موسیقی «زار» بپردازیم.

    او ادامه داد: این موسیقی ۱۵ دقیقه است و در آن به مراسم خیام‌خوانی محفلی که شاید نخستین‌بار باشد که در کنسرت اجرا می‌شود، می‌پردازیم.

    روابط عمومی گروه «آوای موج» نیز در این نشست اظهار کرد: این گروه از امامزاده بوشهر که زادگاه موسیقی است، در سال ۸۶ به سرپرستی محسن آقایی متولد شده و تا کنون ۳۰ کنسرت در کشور داشته و تقریبا در ۵۰ جشنواره و همایش‌های بین‌المللی حضور داشته و در بسیاری از این همایش‌ها به‌عنوان برگزیده انتخاب شده است.

    بهروز فرح‌شیرازی ادامه داد: کار این گروه، پژوهشی است که طی یک طرح دو ساله انجام شده و شروع آن از سال گذشته بوده است.

    او با بیان این‌که قطعه زار و دیزنگرو داستانی طولانی دارد و مربوط به ماه‌گرفتگی در جنوب کشور است، توضیح داد: مردم بوشهر به این اتفاق به‌عنوان ماوراءالطبیعه نگاه و فکر می‌کردند از جنس اجنه است. برخی از آن‌ها فکر می‌کردند، باید این اتفاق را با استفاده از ابزار و فلزات دور کنند، زیرا معتقد بودند ماه‌گرفتگی نتیجه عمل فرازمینی‌هاست و این افراد با سروصدایی که مردم تولید می‌کنند، دور می‌شوند. در واقع، می‌خواستند ماه را از مادر سیاه‌روی نجات دهند.

    وی اضافه کرد: این اتفاق ۱۲۰ سال پیش در بوشهر رخ داد و بازگوکننده داستان سیاه‌پوستی است که یک برده عاشق است و به‌دنبال ازدواج با دختر رئیس کنسول‌گری انگلیس است. از آنجا که این وصلت برای انگلیس خطرناک بود، این داستان به‌عنوان یک داستان فرهنگی در بوشهر مطرح است و نکات ظریفی را بیان می‌کند.

    آماج عباسی، علیرضا فرحی، سیاوش مهیمنه، مهدی گلستان، سهند امامزاده‌ای، حمید باصره، پدرام عطایی، هادی منوچهری، مجید پاکدل، مرتضی عنبری، بهنام بهمنی و مجید عباس‌دشتی اعضای گروه آوای موج هستند که در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهند داشت.

    همچنین گروهی از کودکان برای نخستین‌بار به شکل برده‌های آفریقایی برای اجرا به صحنه می‌آیند.

    https://musiceiranian.ir/?p=130173
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *