×
×

خواننده و آهنگساز کشورمان

  • کد نوشته: 1299
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • یک خواننده و آهنگساز کشورمان گفت: آهنگسازی تنها یک امر اکتسابی نیست و گوهر و جوهر اصلی موسیقی را تشکیل می دهد. امین الله رشیدی روز سه شنبه به خبرنگار موسیقی ایرنا گفت:‌ در حال حاضر مقدمات انتشار دو آلبوم موسیقی را فراهم می‌کنم که هردو به آهنگسازی و خوانندگی خودم است. وی افزود: یکی […]

  • یک خواننده و آهنگساز کشورمان گفت: آهنگسازی تنها یک امر اکتسابی نیست و گوهر و جوهر اصلی موسیقی را تشکیل می دهد.

    امین الله رشیدی روز سه شنبه به خبرنگار موسیقی ایرنا گفت:‌ در حال حاضر مقدمات انتشار دو آلبوم موسیقی را فراهم می‌کنم که هردو به آهنگسازی و خوانندگی خودم است.
    وی افزود: یکی از این آثار “زمستان” نام دارد که من در سال ۱۳۴۸ برای نخستین بار روی شعر زمستان اخوان آهنگ گذاشتم و به همین منظور در رادیو ایران وقت، مصاحبه ای انجام دادم که بخشی از آن نیز در آلبوم آمده است.
    رشیدی گفت: در آلبوم زمستان علاوه بر اخوان از اشعار شاعرانی چون تورج نگهبان، رهی معیری، نظام فاطمی نیز استفاده شده است.
    این خواننده موسیقی ایرانی افزود: آلبوم دیگری که شامل ساز و آواز است و با همکاری و نوازندگی جلال ذوالفنون و محمد موسوی اجرا شده است را نیز در دست انتشار دارم.
    رشیدی افزود:‌ کتاب “ایران در گذر زمان” نیز تا کنون مجوز نگرفته است اداره ارشاد ۱۰۰ صفحه اصلاحیه به آن زده است که با این وجود امکان انتشار آن وجود ندارد و فعلا برای انتشارش منصرف شده ام، این کتاب فضایی همانند کتاب “عطر گیسو” دارد و بیش از ۴۵۰ قطعه عکس در آن گنجانده شده است.
    این آهنگساز کشورمان در ادامه گفت: آهنگهای زیادی دارم و تا کنون اجرا نشده اند که تعداد آنها به ۴۰ ترانه و تصنیف می‌رسد و خوانندگان جوان باید آنها را اجرا کنند.
    وی افزود: ما در موسیقی ایرانی با بحران آهنگسازی مواجهیم،آهنگسازی گوهر و جوهر اصلی موسیقی است که از طبیعت آن برمی‌آید.
    این موسیقی دان پیشکسوت کشورمان گفت:‌ در هیچ آکادمی و کنسرواتوار موسیقی نمی توان آهنگساز تربیت کرد، آهنگسازی اکتسابی نیست بلکه ذوقی و درونی است و تنها شاید بتوان گفت ۲۰ درصد تحصیلات در آن دخیل است.
    رشیدی گفت: این همه آهنگسازی که آثار ماندگار خلق کردند هیچ کدام تحصیلات آکادمیکی نداشته اند، بزرگانی چون تجویدی ، همایون خرم، مرتضی محجوبی ، حبیب الله بدیعی و …را می توان نام برد.
    این خواننده در پایان گفت: متاسفانه فضای موسیقی کشورمان سمفونی زده شده است، سمفونی هایی چون این فصل را با من بخوان، ایثار ، خلیج فارس و … دهها سمفونی دیگر که واقعا شنونده ندارند و تنها ساخته می شوند در حالیکه با دقت بیشتر می توان آثار در خور توجه تری ساخت و به ملودی پردازان توجه بیشتری کرد نه اینکه فضای موسیقی کشورمان را به سمت سمفونی هدایت کنیم.
    امین الله رشیدی از خوانندگان قدیمی رادیو و موسیقی کشورمان است که تمام آثارش توسط خودش آهنگسازی شده است. ازجمله آثار وی میتوان به آلبوم های «عطر گیسو »، «افسونگر »، «چشم شب»، «بخت گمشده » ، «شباهنگ» اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1299
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *