×
×

مدیر نشر آتنا:

  • کد نوشته: 12752
  • شادروان موسوي
  • پنجشنبه, ۲۳ام تیر ۱۳۹۰
  • ۰
  • احمد عباسی کهن در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، درباره فعالیت‏های این انتشارات گفت: موسیقی یکی از سه بخش کار ما در انتشارات آتناست و تا به حال در حوزه بیوگرافی موسیقیدانان، ترانه و موسیقی کودکان کتاب‏های متعددی در انتشارات آتنا منتشر شده است. وی افزود: آخرین کتابی که نشر آنتا در حوزه […]

  • احمد عباسی کهن در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، درباره فعالیت‏های این انتشارات گفت: موسیقی یکی از سه بخش کار ما در انتشارات آتناست و تا به حال در حوزه بیوگرافی موسیقیدانان، ترانه و موسیقی کودکان کتاب‏های متعددی در انتشارات آتنا منتشر شده است.

    وی افزود: آخرین کتابی که نشر آنتا در حوزه موسیقی منتشر کرده است “در خموشی‎های ساحل” نام دارد که مجموعه‎ای از ترانه‎های محمد نوری است.

    عباسی درباره این نکته که چرا خواننده کتاب‎های موسیقی نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر است اظهار کرد: هر کتابی خواننده خودش را دارد و زمانی که کتاب‏ها تخصصی می‎شوند خواننده آنها نیز کمتر می‎شود. در حال حاضر کتاب‎های معمولی ۱۲۰۰ نسخه  تیراژ دارند و این رقم برای کتاب‎‏های حوزه موسیقی بسیار کمتر است.

    این ناشر ادامه داد: حقیقت این است که ناشران نیز به انتشار کتاب‏های موسیقی علاقه‏مند هستند، اما ناشر خواه ناخواه باید به سود خود هم فکر کند و این موضوع محدودیت‎هایی را در کار او پدید می‎آورد زیرا ناشر برای انتشار یک کتاب هزینه‏های بسیاری را متحمل می‏شود و تضمینی هم وجود ندارد که این کتاب‎ها فروش روند.

    وی با اشاره به اینکه حوزه موسیقی محدودیت‏های خاصی نیز دارد، افزود: به عنوان مثال تا کنون دو جلد از کتاب تاریخ موسیقی را منتشر کرده‎ایم اما جلد سوم آن به دلیل وجود بعضی نام‎ها در حوزه موسیقی  اجازه انتشار پیدا نکرد. این بخشی از تاریخ موسیقی ماست و چنین محدودیت‎هایی واقعا کارما را دشوار می‎کند.

    عباسی افزود: بخشی از ضعف بازار کتاب‏های حوزه موسیقی نیز به وجود نداشتن تبلیغات باز می‎گردد. تبلیغات در زمینه کتاب در کشور ما محدود است و در حوزه موسیقی از سایر بخش‎ها بسیار کمتر است.
    این ناشر در پایان گفت: البته کمی اطلاعات مردم نسبت به موسیقی بهتر شده و به همین دلیل بیشتر به سراغ کتاب‏های این حوزه می‏آیند. ولی باز هم کتاب‏هایی که راجع به موسیقی‏دانان است بیشتر از سایر کتاب‎‏ها متقاضی دارد.

    نشر آتنا اوخر سال ۱۳۷۴ کار خود را در زمینه انتشار کتاب‎های حوزه موسیقی آغاز کرد و در این حوزه به انتشار آثاری درباره ترانه‎ها و بیوگرافی هنمندان برجته موسیقی مانند محمد نوری و ایرج بسطامی پرداخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=12752
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *