×
×

دیدار مسئولان هنری با هنرمند فرهیخته «ایلخچی»

  • کد نوشته: 126494
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو از برگزاری مراسم بزرگداشت «عاشیق یدالله» هنرمند بین المللی موسیقی ایلخچی در آینده نزدیک خبر داد.

    +فرماندار اسکو: همیشه از هنرمندان خود غافل هستیم و فرصت نمی کنیم آنها را دریابیم و امروز نیز از عاشیق یدالله که در ادبیات و در موسیقی شهرت جهانی دارد و در این شهرستان زندگی می کند، غافل مانده ایم

    دیدار مسئولان هنری با هنرمند فرهیخته «ایلخچی»
  • ۲۲۹۷۱۹۶رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو از برگزاری مراسم بزرگداشت «عاشیق یدالله» هنرمند بین المللی موسیقی ایلخچی در آینده نزدیک خبر داد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، شامگاه دیروز دکتر محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو، محمدعلی قلیزاده رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اعضای انجمن ادبی اسکو، اعضای شورای اسلامی شهر ایلخچی، شهردار و جمعی از هنرمندان شهرستان اسکو از «عاشیق یدالله» هنرمند پیشکسوت و چهره بین المللی موسیقی عاشیقی ایلخچی عیادت کردند.

    این هنرمند برجسته موسیقی دو سال قبل در اثر سانحه تصادف، مصدوم شده و ناخواسته از عرصه موسیقی خداحافظی کرده و همچنان درخانه بستری است که در پایان دیدار مسئولان شهرستان اسکو با اهداء لوح سپاس از خدمات ارزنده چندین ساله وی در این عرصه تجلیل بعمل آمد.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو پیش از ظهر چهارشنبه در این دیدار با اشاره به فعالیت های عاشیق یدالله در عرصه بین المللی موسیقی و برگزاری مراسم بزرگداشت وی در کشورهای آذربایجان و ترکیه و همچنین در تهران گفت: درگذشته آنطور که باید از این هنرمند برجسته در سطح شهر و شهرستان خود تجلیل نشده و این بی مهری نباید پیش می آمد.

    محمدعلی قلیزاده اضافه کرد: امروز برآن شدیم تا با حضور در منزل این استاد برجسته موسیقی اصیل آذربایجانی و با عیادت از وی بتوانیم گذشته را تا حدودی جبران کنیم زیرا عاشیق یدالله به عنوان استاد ارزشمند شناخته شده جهانی، در استان ناشناخته مانده و هر چند او توانسته وظیفه خود را در عرصه موسیقی ادا کند اما ما هنوز نتوانستیم آنطوریکه شاید و باید، قدر او را ادا کنیم.

    رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو از برگزاری مراسم بزرگداشت عاشیق یدالله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به جهت تجلیل از استاد عاشیق یدالله، چهره بین المللی شهر ایلخچی تصمیم برآن است که در آینده نزدیک به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری ایلخچی مراسم تجلیل از وی در شهر ایلخچی برگزار شود.

    فرماندار شهرستان اسکو نیز در عیادت از این هنرمند برجسته موسیقی محلی آذربایجان گفت: همیشه از هنرمندان خود غافل هستیم و فرصت نمی کنیم آنها را دریابیم و امروز نیز از عاشیق یدالله که در ادبیات و در موسیقی شهرت جهانی دارد و در این شهرستان زندگی می کند، غافل مانده ایم و از این قضیه خرسند نیستیم.

    محمدزاده ارج نهادن به هنرمندان یک جامعه را نشانه پیشرفت فرهنگ آن جامعه دانست و افزود: پیشرفت فرهنگ هر جامعه زمانی اتفاق خواهد افتاد که همه به هنرمندان ارزش و احترام قائل شویم تا با ارج نهادن به این قشر به عنوان یکی از اثرگذارترین اقشار فرهنگی، به یک جامعه سالم از نظر فرهنگ دست پیدا کنیم.

    وی اضافه کرد: عاشیق یدالله از چهره های موفق عرصه موسیقی و از افتخارات استان و شهرستان اسکو است که با تارهای ساز خود پیوند خورده و توانسته داستان های شکاری را احیاء کند که مجموعه این داستان در ترکیه جمع آوری  و به چاپ رسیده است.

    گفتنی است «یدالله عوض پور» مشهور به «عاشیق یدالله» سالیان زیادی در عرصه شعر و موسیقی فعالیت کرده و شهره جهانی پیدا کرده و آثار او در کشورهای مختلف از جمله آذربایجان و ترکیه به چاپ رسیده است.

    وی همچنین در اوایل امسال در همایش منطقه ای «دده شمشیر» که با شرکت عاشیق های مناطق مختلف ایران و قفقاز از سوی خانه عاشیق های ایران و به مناسبت اعیاد شعبانیه در فرهنگسرای بهاران تهران برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=126494
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *