×
×

دوشنبه ۱۵ آذرماه ؛

  • کد نوشته: 126183
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۴ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • این برنامه به سخنرانی استاد رادمنش و چهره های فرهنگی و هنری اختصاص دارد همچنین اجرای موسیقی و پخش کلیپ از فعالیت های استاد از بخش های درنظر گرفته شده در این برنامه است. بابک رادمنش در شهر تبریز به دنیا آمد و در رشته موسیقی دانشکده هنر هاى زیبا دانشگاه تهران به تحصیل پرداخته […]

    دوشنبه ۱۵ آذرماه ؛
  • sait-radmanesh_50602این برنامه به سخنرانی استاد رادمنش و چهره های فرهنگی و هنری اختصاص دارد همچنین اجرای موسیقی و پخش کلیپ از فعالیت های استاد از بخش های درنظر گرفته شده در این برنامه است.

    بابک رادمنش در شهر تبریز به دنیا آمد و در رشته موسیقی دانشکده هنر هاى زیبا دانشگاه تهران به تحصیل پرداخته است. وى موسیقی دان (اصیل و پاپ)، آهنگساز، ترانه سرا، شاعر، معلم موسیقی و خواننده به مدت بیش از سى و پنج سال بوده است و به عنوان مدرس سازهای تار، سه تار، سنتور، بربط (عود)، کمانچه، تنبک و همچنین در سازهای بین المللی ویلن و پیانو به فعالیت پرداخته است.

    «رادمنش» ساز ویلن را در سنین کودکی زیر نظر استاد ابوالحسن صبا در سنین نوجوانی از وجود هنرمند برجسته استاد على تجویدی و در ساز کمانچه نیز از استاد علی اصغر بهاری بهره برده است.

    بابک رادمنش سرودهایی در رابطه با سوادآموزی و بیش از ۴۵ سرود در رابطه با جنگ تحمیلی، مانند سرود «خلبانان» دارد. سرود «ایران اُلا باشدان باشا سنگر» با صدای بابک رادمنش به زبان آذری از سرودهاى معروفی بود که در اوایل انقلاب از رادیو و تلویزیون پخش شد.

    همچنین می توان به سرودهای «حسین که بود» با صدای شاپور رحیمی، سرود «سلاح را برگیریم» با صدای محمدعلى قدمى که در گوشه راک دستگاه ماهور می باشد اشاره کرد.

    سرود «اوخو بلبل» (بخوان بلبل) به زبان آذری، با صدای یعقوب ظروفچی، سرود «قلم بردار» با صدای بابک رادمنش، سرود «اُطلب العلم» یا «ز گهواره تا گور دانش بجوی» با صدای گلریز، سرود «هامّی بیر اُلسون» (همه یکی باشند) به زبان آذری با صدای رشید وطن دوست، سرود «در عشق زنده باید» شعری از مولوی با صدای بابک رادمنش، سرود «بگشای لب» شعری از مولوی با صدای شاپور رحیمی، سرود، شیطان، با صداى اسفندیار قره باغى نیز بخشی از فعالیت های این هنرمند مى باشد.

    کتــاب هاى مجمـوعه شعر “مهتاب عشق”، “قصر آرزوها” و “نکته ها” اثر استاد رادمنش تاکنون در ایران به چاپ رسیده و کتاب “فصل پرواز” نیز که داراى ٣۶٠ شعر، شامل غزلیات، مثنویات، رباعیات، و دوبیتى ها مى باشد هم اکنون زیر چاپ است.

    علاقه مندان جهت حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی یوسف آباد، خیابان۲۱ بوستان شفق مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس حاصل فرمایند

    https://musiceiranian.ir/?p=126183
       
    برچسب ها بابك رادمنش

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *