×
×

دبیر جشنواره «موسیقی سبز»:

  • کد نوشته: 125536
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • فرهاد هراتی که به‌تازگی حکم دبیری جشنواره «موسیقی سبز» به نامش زده شده، با گله از این‌که موضوعات مورد استفاده در موسیقی خیلی محدود شده است، اظهار کرد: انگار موضوع‌ اجتماعی در موسیقی استفاده نمی‌شود. در حالی که آنقدر دغدغه زیاد است که فکر می‌کنم پابه‌پای تئاتر و سینما می‌توانیم از موضوعات اجتماعی استفاده کنیم. […]

    دبیر جشنواره «موسیقی سبز»:
  • فرهاد هراتی

    فرهاد هراتی

    فرهاد هراتی که به‌تازگی حکم دبیری جشنواره «موسیقی سبز» به نامش زده شده، با گله از این‌که موضوعات مورد استفاده در موسیقی خیلی محدود شده است، اظهار کرد: انگار موضوع‌ اجتماعی در موسیقی استفاده نمی‌شود. در حالی که آنقدر دغدغه زیاد است که فکر می‌کنم پابه‌پای تئاتر و سینما می‌توانیم از موضوعات اجتماعی استفاده کنیم.

    او ادامه داد: هدف اصلی این جشنواره تولید آثار برگزیده به‌صورت آلبوم است که بتواند در اختیار عموم قرار گیرد. اگر آثار با کیفیت باشد، فکر می‌کنم هنرمندان برای سال بعد، به این صرافت بیفتند که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند. هرقدر از این‌گونه جشنواره‌ها زیادتر باشد، دست و بال آهنگسازها را باز می‌کند و آن‌ها به موضوعات جدی‌تری دعوت می‌شوند.

    پیش از این در خردادماه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محسن روحانی را به‌عنوان دبیر جشنواره موسسیقی سبز معرفی کرده بود، اما پس از چندماه اعلام شد که فرهاد هراتی این مسوولیت را برعهده می‌گیرد. هراتی در این‌باره نیز توضیح داد: حدود سه هفته پیش با من تماس گرفتند و گفتند آقای روحانی استعفا کرده و نمی‌خواهد در این جشنواره باشد. آن‌ها از من خواستند در این زمینه قبول مسئولیت کنم و از آنجا که محیط زیست دغدغه خودم بود، این مسئولیت را قبول کردم.

    دبیر جشنواره موسیقی سبز ادامه داد: برگزاری این جشنواره طرح من بود. سال گذشته کنسرت «زمین مقدس» را برگزار کردم و در اولین جلسه‌ای که با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست داشتم، چنین چیزی را پیشنهاد کردم. پس از کنسرت، محسن روحانی این موضوع را دنبال کرد و ما با هم به جلسه رفتیم و من از طرح دفاع کردم؛ اما به دلایلی، ابتدا با جشنواره کار نکردم و زیاد در جریان ماجرا نبودم.

    هراتی با اعلام این‌که فراخوانی دیگر برای این جشنواره پس از پایان ماه صفر منتشر می‌شود، اظهار کرد: چون تبلیغ خوبی در پنج – شش ماه گذشته انجام نشده، قضیه یک طوری روی هوا مانده است. من روزی که این مسئولیت را برعهده گرفتم، گفتم فراخوانی که قرار است پس از ماه صفر منتشر شود، به نظر من اولین فراخوان است و می‌خواهم از نقطه صفر شروع کنم.

    دبیر جشنواره موسیقی سبز درباره نحوه برگزاری آن توضیح داد: تصمیم این است که به‌خاطر روز یکم اردیبهشت‌ماه که روز جهانی زمین است، هفته آخر فروردین‌ماه، چند روز در تالار وحدت برنامه داشته باشیم تا کسانی که آثارشان برگزیده شده رقابت نهایی خود را انجام دهند، البته باید در این زمینه با مسئولان بنیاد رودکی مذاکره کنیم.

    او در پاسخ به این پرسش که آیا برای داشتن کیفیت مطلوب جشنواره با مشکل کمبود زمان مواجه نخواهند شد؟ گفت: فکر نمی‌کنم این‌طور شود. طبق برنامه، مهلت آثار تا دی‌ماه ادامه خواهد داشت، اما می‌توانیم آن را تا بهمن‌ماه تمدید کنیم.

    هراتی درباره انگیزه هنرمندان در ارتباط با این جشنواره، اظهار کرد: اگر بتوانیم کار کنیم که هنرمندان باور کنند می‌توانند تفکر خود را به‌صورت خالص ارائه دهند و دغدغه‌های محیط زیستی داشته باشند، این کار تداوم پیدا می‌کند؛ اما اگر کسی بخواهد صرفا نمایشی بدهد، اثرش مورد قبول واقع نمی‌شود. هنرمند باید حسش این باشد که می‌خواهد یک پیام زیست محیطی را با موسیقی انتقال دهد.

    رهبر گروه کر «نامیرا» همچنین گفت: میکس و مسترینگ آلبوم موسیقی «سرزمین مقدس» به مرحله نهایی رسیده و در مرحله طراحی جلد است. من خیلی تلاش می‌کنم که این سی‌دی را به قبل از جشنواره فجر برسانم.

    هراتی درباره حضور «نامیرا» در جشنواره فجر نیز گفت: من همیشه در بخش غیررقابتی شرکت کرده‌ام، زیرا خیلی اهل رقابت نیستم. امسال نیز تقاضا دادم و در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهم داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=125536
       
    برچسب ها فرهاد هراتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *