×
×

با صدای هژیر مهرافروز

  • کد نوشته: 1246
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۴ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی «آیان» با صدای هژیر مهرافروز از شاگردان سید خلیل عالی‌نژاد منتشر شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،علی شجاعی ،مدیر موسسه گلچین آوای شرق با اعلام این خبر گفت:این آلبوم شامل ۹ قطعه موسیقایی به نام‌های ایران،همراه،خمیازه فریاد،سوگ تنبور،آیان و …. است. به گفته‌ی او؛اشعار این آلبوم از مولانا،ابوسعید ابوالخیر،فریدون مشیری،قیصر امین‌پور، هما میرافشار،فرشاد […]

  • آلبوم موسیقی «آیان» با صدای هژیر مهرافروز از شاگردان سید خلیل عالی‌نژاد منتشر شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،علی شجاعی ،مدیر موسسه گلچین آوای شرق با اعلام این خبر گفت:این آلبوم شامل ۹ قطعه موسیقایی به نام‌های ایران،همراه،خمیازه فریاد،سوگ تنبور،آیان و …. است.

    به گفته‌ی او؛اشعار این آلبوم از مولانا،ابوسعید ابوالخیر،فریدون مشیری،قیصر امین‌پور، هما میرافشار،فرشاد نادی‌نیا و نیما باربد انتخاب شده‌اند.

    شجاعی درباره ویژگی این اثر موسیقایی توضیح داد:آلبوم موسیقی «آیان» یک اثر ترکیبی در عرصه موسیقی به شمار می‌آید که در آن ریشه‌ها ،مضامین و حالت‌های موسیقی‌های مختلف با هم ترکیب شده‌اند.

    مدیر موسسه گلچین آوای شرق خاطرنشان کرد: از ویژگی منحصر به فرد این اثر می‌توان به استفاده از ادوات مختلف سازهای الکترونیک،سازهای عرفانی،آواهای کلاسیک به همراه موسیقی مقامی و خانقاهی اشاره کرد.

    هژیر مهرافروز از کودکی در خانواده‌ای هنرمند موسیقی مقامی را یاد گرفت و دوره‌های تکمیلی را نزد دایی خود سید خلیل عالی نژاد آموخت.

    او سال ۱۳۸۷ آلبوم موسیقی «دل قلندر» که تم عرفانی آن در مقایسه با آلبوم آیان بیشتر بود را روانه بازار موسیقی کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1246
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *