×
×

کسی را اخراج نکرده‌ایم

  • کد نوشته: 124404
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • صفی‌پور که مدتی مدیر سابق اداره ارشاد آذربایجان شرقی بوده؛ گفت: درباره لغو مجوز کنسرت‌ها و حواشی آن در شهرستانها نظر خاصی ندارم و شایعه اخراج کارکنان بنیاد رودکی را تکذیب می‌کنم. همان افراد مشغول کار هستند. علی‌اکبر صفی‌پور در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری ایلنا در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات؛ با اشاره […]

    کسی را اخراج نکرده‌ایم
  • photo_2016-11-07_10-38-00صفی‌پور که مدتی مدیر سابق اداره ارشاد آذربایجان شرقی بوده؛ گفت: درباره لغو مجوز کنسرت‌ها و حواشی آن در شهرستانها نظر خاصی ندارم و شایعه اخراج کارکنان بنیاد رودکی را تکذیب می‌کنم. همان افراد مشغول کار هستند.

    علی‌اکبر صفی‌پور در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری ایلنا در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات؛ با اشاره به نمایش‌های اجرا شده در تالار وحدت از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هنرمندانی چون اصغر نعیمی، هادی مرزبان، همایون غنی‌زاده و … در این تالار اجرا داشته‌اند. این‌ دوستان از هنرمندان مطرح و مهم هستند و اینکه گفته می‌شود اجراهای برگزار شده در تالار وحدت از نظر کیفی درجه سه است و هنرمندان به آن اعتراض دارند؛ بسیار نادرست است.

    او با اشاره به اینکه تئاتر مانند سینما نیست؛ ادامه داد: در سینما همه چیز از قبل آماده می‌شود و درباره اثر پس از مونتاژ و دیگر تغییرات؛ تصمیم‌گیری می‌‌شود اما در تئاتر این مسئله وجود ندارد و خیلی از ویژگی‌ها و خصلت‌ها در زمان اجرا مشخص می‌شود.

    مدیرعامل بنیاد رودکی افزود: در قراردادهایی که تالار وحدت با کارگردان‌های تئاتر منعقد می‌کند؛ قید شده است که هر نمایش در ابتدا ده روز اجرا می‌شود و درصورتی که مورد اقبال عموم واقع شد تمدید ‌شده و درغیراین‌صورت اجرای نمایش کنسل می‌شود.

    صفی‌پور با بیان اینکه فیلترهای لازم برای اجراها در تالار وحدت گذاشته شده، تصریح کرد: بعضی اوقات برخی کارها اگر با شاخص‌هایی که تالار وحدت یا اهالی هنر تعیین کرده‌اند؛ مطابقت نداشته باشد، کنار گذاشته می‌شوند. ما برای ارزیابی و اجراهای تئاترها چند شاخص درنظر داریم. ارزیابی تماشاگران و استقبال مخاطب از دیگر موارد ارزشیابی ماست.

    مدیرعامل بنیاد رودکی با بیان اینکه کیفیت تمام برنامه‌های هنری تالار وحدت را تایید می‌کند، گفت: این برنامه‌ها از یکسال گذشته برنامه‌ریزی شده و البته معتقدم تصمیم نابجایی گرفته نشده و دوستان تلاش کردند بهترین‌ها را انتخاب کنند و تلاشی که داشتند در بعضی مواقع مطلوب و در برخی موارد نیز مناسب نبوده است.

    او ادامه داد: تئاتر دیکته نانوشته است و باید دیده شود تا معلوم شود چیست. البته اینها برای ما تجربه می‌شود.

    صفی پور با بیان اینکه پرفروش‌ترین نمایش سال گذشته در تالار وحدت اجرا شده، اظهار کرد: قطعا امسال نیز همین اتفاق تکرار می‌شود و ما و همکارانمان تمام تلاش‌مان این است که چیزی را روی صحنه بیاوریم که شایستگی لازم را داشته باشد تا مورد استقبال تماشاگران و منتقدین قرار بگیرد.

    او درباره مشکلات مالی تالار وحدت تصریح کرد: بخش مهمی از برنامه‌هایی که در تالار وحدت انجام می‌شود در حقیقت فقط از فضای تالار وحدت استفاده می‌کنند و هم فروش و هم اسپانسر مربوط به همان برنامه‌هاست و تالار مبلغی را بابت اجاره بها دریافت می‌کند و به عنوان بنیاد رودکی برای اینکه بتوانیم فضای مناسبی را برای هنرمندان ایجاد کنیم و مشکلات ما متوجه هنرمندان نشود؛ تلاش می‌کنیم از اعتبارات دولتی استفاده کنیم که تاکنون نیز خوب بوده و همچنین از مشارکت سازمان‌هایی مانند بنیاد رودکی که هم ما به خدمات آنها احتیاج داریم و هم آنها به ما نیازمندند؛ استفاده کنیم یا نهادهای دیگری مانند شهرداری و صندوق اعتباری هنر.

    وی اضافه کرد: هزینه‌های ما با درآمدهایی که چه منابع مالی را از طریق دولت یا بودجه‌ای که بنیاد تامین می‌کند؛ تامین شده و در این مدت ۴ الی ۵ ماهه بخش اعظمی از مشکلات مالی بنیاد با کمک وزارتخانه و تلاش‌هایی که در مجموعه صورت گرفته و تغییر تصمیم‌گیری‌ها برطرف شده و آینده خوبی را برای مجموعه پیش‌بینی می‌کنم.

    صفی پور درباره وضعیت قراردادهای نوازندگان ارکستر ملی و سمفونیک توضیح داد: تمامی افرادی که در دو ارکستر ملی و سمفونیک مشغول فعالیت هستند و عوامل اجرایی که در کنار آنها هستند بدون هیچ مشکلی ابتدای هر ماه حقوقشان را دریافت می‌کنند و با تمامی آنها قرارداد بسته شده و هزینه‌های جانبی نوارنده‌ها و رهبران مهمان پرداخت شده و هر دو ارکستر با حمایت‌های صورت گرفته بدون کمترین مشکل مالی به کار خود ادامه می‌دهند.

    او با بیان اینکه سیاستگذاری در حوزه اجرای بانوان در تالار وحدت و دیگر تالارها در اختیار ما نیست و بلکه برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یادآور شد: ساعت خاصی که به موسیقی بانوان تعلق می‌گرفت در ادامه سیاست سال‌های گذشته بود و همانطور که می‌دانید در روزهایی که بانوان در تالار وحدت اجرا داشتند سه برنامه داشتیم اما برای کاهش فشار ناشی از برنامه تالار وحدت و همچنین رضایت همه گروه‌ها تلاش داریم سال آینده تنها دو برنامه در تالار وحدت داشته باشیم تا فشار کمتری به همکارانمان در تالار و گروهایی که برنامه اجرا می‌کنند؛ وارد شود.

    او ادامه داد: به مسئولان برگزارکننده موسیقی بانوان نیز پیشنهاد دادم در روزهای شنبه که تئاتر اجرا نمی‌شود برنامه‌شان را اجرا کنند و به جای ساعت ۳ عصر ساعت ۱۸ روی صحنه بروند. همچنین تلاش داریم در روزهای جمعه نیز زمان مناسب‌تری در اختیار این گروه‌ها قرار دهیم.

    وی در پاسخ به این سوال که نظرتان به عنوان مدیر سابق اداره کل ارشاد استان آذربایجان شرقی درباره برگزاری کنسرت و حواشی آن در شهرستانها چیست؟ گفت: نظر خاصی در این باره ندارم.

    صفی پور درباره شایعات اخراج کارکنان بنیاد رودکی نیز توضیح داد: چنین چیزی وجود نداشته و ما آن را تکذیب می‌کنیم. در حال حاضر همان افراد در بنیاد مشغول کار هستند.

    مدیر بنیاد رودکی درباره تغییر احتمالی معاونت‌ها با ورود آقای صالحی امیری خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیرنده اصلی در این باره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و من نمی‌توانم نظری بدهم و آقای وزیر در خصوص ابقا یا اخراج افراد تصمیم می‌گیرند و آن را اجرا می‌کنند.

    او در پایان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در اسرع وقت مدیریت مناسبی برای تالار وحدت انتخاب کنیم و می‌خواهیم این مسئله با تاخیر مواجه نشود.

    https://musiceiranian.ir/?p=124404
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *