×
×

پس از استعفای مدیر تالار حافظ؛

  • کد نوشته: 123868
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۵ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • مجموعه رویداد «شب‌شنبه‌های حافظ» که به نظر می‌رسید با استعفای رضا دادویی (طراح و ایده‌پرداز این برنامه) از مدیریت تالار حافظ، برگزاری آن همانند اکثر برنامه‌های اینچنینی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد، بعد از ماه محرم و صفر ادامه پیدا خواهد کرد. مجموعه برنامه‌های شب‌شنبه‌ها که در ابتدا با نام «کج‌شنبه‌ها» فعالیت خود را […]

    پس از استعفای مدیر تالار حافظ؛
  • shabshanbeha-bwpkr2fzمجموعه رویداد «شب‌شنبه‌های حافظ» که به نظر می‌رسید با استعفای رضا دادویی (طراح و ایده‌پرداز این برنامه) از مدیریت تالار حافظ، برگزاری آن همانند اکثر برنامه‌های اینچنینی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد، بعد از ماه محرم و صفر ادامه پیدا خواهد کرد.

    مجموعه برنامه‌های شب‌شنبه‌ها که در ابتدا با نام «کج‌شنبه‌ها» فعالیت خود را آغاز کرد، شنبه هر هفته در تالار حافظ برگزار می‌شد و چهره‌های برجسته عرصه‌های مختلف هنری با گفت‌وگو میان رشته‌های مختلف هنری از طریق اجرای کنسرت، تیاتر، ویدئو‌آرت، آفرینش و … به آفرینش و اجرای اثری تجربی می‌پرداختند که با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

    این برنامه از ابتدا تا پیش از آغاز ماه محرم، ۹ اجرای صحنه‌ای داشت و هنرمندانی چون ماکان اشگواری، نیما رمضان، میلاد درخشانی، محسن شریفیان، علی فمصری، آرش سعیدی، فرشاد فزونی و … به اجرای برنامه پرداختند اما به نظر می‌رسید با توجه به اتفاقات و حواشی استعفای رضا دادویی ادامه برنامه دچار اختلال شود اما او با تکذب این خبر به «موسیقی ما» می‌گوید: «طبیعتاً چون ایده و طراحی برنامه «شب‌شنبه‌ها» با من بوده، خودم هم باید آن را پیش ببرم و نشر و پخش جوان هم به عنوان مجری طرح در کنار کار همچنان حضور خواهد داشت و انشالله بعد از ماه محرم و صفر برنامه ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم برنامه با همراهی بنیاد رودکی در همان تالار حافظ ادامه پیدا کند اما اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، سعی‌مان بر این است که در سالن دیگری آن را ادامه دهیم. فعلاً صحبت‌های اولیه انجام شده و منتظر جواب بنیاد هستیم تا اگر تمایل دارند برنامه را در تالار حافظ ادامه دهیم.»

    پیمان قدیمی از جمله افرادی بود که از آغاز این برنامه به عنوان مجری طرح و تهیه‌کننده با گروه همکاری می‌کرد که بعد از اجرای چهار برنامه از گروه جدا شد. دادویی درباره این اتفاق می‌گوید: «دو سال پیش قرار بود این برنامه را در تیاتر شهر برگزار کنم که جلسات متعددی هم با مدیر روابط عمومی هنرهای نمایشی و رئیس تالار شهر و دوستان دیگری از اهالی تیاتر داشتیم. درواقع آن زمان چون تیاتر شهر در تدارک بازسازی بود و وقفه‌ای در اجراها افتاده بود، قرار شد این ایده را برای شنبه‌ها، خیلی مفصل و جدی‌تر برگزار کنیم اما شرایط آن مهیا نشد تا اینکه به بنیاد رودکی آمدم و آقای جمالی هم که نسبت به حوزه موسیقی شناخت داشت، کمک کرد تا این برنامه راه‌اندازی شود. برای اجرایی شدن این رویداد، با پیمان قدیمی به عنوان مجری طرح همکاری را آغاز کردیم که البته صحبتی راجع به اینکه این همکاری تا چه زمان ادامه خواهد داشت نداشتیم. فرهاد فزونی هم به عنوان طراح گرافیک برنامه با ما همکاری داشت که نام «کج‌شنبه‌ها» را پیشنهاد داد. هر چند که من از ابتدا با این نام موافق نبودم اما در نهایت به عنوان یک کار گروهی آن را پذیرفتیم. در این مدت چهار برنامه اجرا کردیم که خیلی هم خوب برگزار شد اما احساس کردم روابط کاری موجود، خیلی واضح و روشن نیست و ترجیح دادم خودم مستقیماً روی مسائل نظارت داشته باشم چراکه تمام مسئولیت‌ها و عواقب آن برعهده من بود و طبیعتاً باید بیشتر در جریان جزئیات قرار می‌گرفتم. به همین دلیل با پیمان قدیمی خداحافظی کردیم و علیرغم اینکه برنامه و ایده برای من بود، به گروه احترام گذاشتم و حتی نامی که دوستان پیشنهاد کرده بودند را برای اینکه سوتفاهمی پیش نیاید و این همکاری خوبمان دچار خدشه نشود، تغییر دادیم و «شب‌شنبه‌ها» را انتخاب کردیم و بر این اساس شمایل کار به لحاظ گرافیکی تغییر کرد و برنامه با حضور نشر و پخش جوان به عنوان مجری طرح ادامه پیدا کرد.»

    رضا دادویی درباره گروه‌هایی که قرار است تا آخر سال جاری در قالب این برنامه روی صحنه بروند می‌گوید: «تقریباً تمام گروه‌ها مشخص شده‌اند و صحبت‌هایی با علیرضا قربانی شده تا اولین برنامه بعد از ماه محرم و صفر در حوزه موسیقی سنتی باشد اما هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم. با گروه علیرضا تهرانی، سیاوش امامی، کیان پورتراب، گروه «کهت‌میان»، شهرام شعرباف، رامین بهنا، نیما رمضان، کریستف رضاعی، کارن همایون‌فر، آیدین الفت و پدرام درخشانی هم صحبت‌های اولیه انجام شده و احتمال اجرای آنها در برنامه‌های سال جاری زیاد خواهد بود.»

    https://musiceiranian.ir/?p=123868
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *