×
×

مصطفی‌کمال پورتراب:

  • کد نوشته: 1233
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • استاد برجسته موسیقی معتقد است که نوازندگان ما باید با فرهنگ‌ و هنر روز جهان آشنایی بیشتری یابند بنابراین هر از چندی رهبران بزرگ ارکستر جهان باید در ایران حضور یابند. مصطفی‌کمال پورتراب از اساتید برجسته موسیقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران درباره حضور شهرداد روحانی برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: […]

  • استاد برجسته موسیقی معتقد است که نوازندگان ما باید با فرهنگ‌ و هنر روز جهان آشنایی بیشتری یابند بنابراین هر از چندی رهبران بزرگ ارکستر جهان باید در ایران حضور یابند.
    مصطفی‌کمال پورتراب از اساتید برجسته موسیقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران درباره حضور شهرداد روحانی برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: ایشان فردی تحصیل‌کرده در حوزه موسیقی است و کارش را خوب بلد است.

    وی ادامه داد: آقای روحانی به همراه هنرمندانی همچون ایرج صهبایی، منوچهر صهبایی و علی رهبری از جمله افتخارات کشور ما هستند. من این هنرمندان را از دوران دانش‌جویی می‌شناسم و سوابق هنری آنها کاملا روشن است. ایشان از دانشجویان خوبی بودند که به خارج رفتند، در آنجا تحصیلات تکمیلی‌شان را گذرانده‌اند و عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

    مولف کتاب «تئوری موسیقی» درباره رویکرد انجمن موسیقی برای دعوت از رهبران میهمان برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران گفت: این رویکرد، شیوه بسیار خوبی است. این هنرمندان، کسانی هستند که ایرانی‌اند و احساس ایرانی دارند و ضمن اینکه تحصیلات‌شان را به بهترین نحو انجام داده‌اند، هنرمندان بااستعدادی هستند. خوب است که این هنرمندان شناخته‌شده، گه‌گاهی به ایران بیایند و ارکستر سمفونیک را رهبری کنند. در این صورت، هم تنوعی در کار نوازندگان ایجاد می‌شود و هم مردم دائما یک رهبر و یک شیوه کار را نخواهند دید.

    پورتراب در ادامه بیان کرد: البته باید گفت که همواره لازم است یک رهبر به مدت چند سال در کنار ارکستر حضور داشته باشد و به‌طور مداوم مسوولیت ارکستر را برعهده بگیرد. در عین حال دعوت از رهبران میهمان به نفع ارکستر است و هنرمندان این‌چنینی نیز تجدید دیدار با کشور خود خواهند داشت.

    این استاد دانشگاه درباره حضور رهبران ارکستر خارجی اظهار کرد: رهبران ارکستر ملیت‌های دیگر حضورشان مفید خواهد بود به این شرط که از میان شناخته‌شده‌های دنیا انتخاب باشند تا بتوانند سطح فنی ارکستر را بالا ببرند و رقابت میان نوازندگان را ایجاد کنند. نوازندگان ما باید با فرهنگ‌ و هنر روز جهان آشنایی بیشتری یابند بنابراین هر از چندی رهبران بزرگ ارکستر جهان باید در ایران حضور یابند.

    نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۳۸۹ به رهبری شهرداد روحانی و با همت انجمن موسیقی ایران از ۵ تا ۷ خردادماه برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1233
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *