×
×

حسام‌الدین سراج

  • کد نوشته: 1229
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران درباره وضعیت کنونی موسیقی آوازی ایران اظهار کرد: من اخیرا به نقاط مختلف کشور که سفر کرده ام صداهای خوبی شنیده‌ام و شاهد بوده‌ام که شیوه‌های آوازی جالب‌توجه و متنوعی در میان جوانان رونق یافته است. وی ادامه داد: در حال حاضر، […]

  • حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران درباره وضعیت کنونی موسیقی آوازی ایران اظهار کرد: من اخیرا به نقاط مختلف کشور که سفر کرده ام صداهای خوبی شنیده‌ام و شاهد بوده‌ام که شیوه‌های آوازی جالب‌توجه و متنوعی در میان جوانان رونق یافته است.
    وی ادامه داد: در حال حاضر، زمینه تحقیق و پژوهش در مورد موسیقی آوازی، میان جوانان علاقه‌مند رونق یافته و آنها برای شناخت بیشتر شیوه‌ها و تکنیک‌های اساتید گذشته، به آثار قدیمی رجوع می‌کنند. استاد شجریان هم لطف کرده‌اند و کلاس آواز تشکیل دادند که جای خوشحالی است چرا که تعداد عظیمی از جوانان زیر نظر ایشان به فعالیت و آموزش می‌پردازند.
    خواننده «نینوا» با بیان اینکه فکر می‌کنم آینده آواز ایران، در مجموع آینده خوبی خواهد بود گفت: اگر جوانان روی یک شیوه متمرکز می‌شوند علت‌اش این است که صدای استاد شجریان صدای غالب زمانه است و ایشان یگانه استاد آواز هستند. البته اساتید دیگری هم بوده‌اند اما به اندازه ایشان کار نکرده‌اند و آثارشان بسیار کمتر از آثار استاد شجریان است. امیدوارم خداوند به ایشان طول عمر بدهد تا هم مردم از صدای ایشان لذت ببرند و هم جوانان توفیق شاگردی ایشان را به دست آورند.
    سراج درباره رواج صداهای تقلیدی در میان خوانندگان جوان ابراز کرد: به طور کلی هنرآموز هنگام شروع یادگیری آواز، در مرحله تقلید قرار می‌گیرد، اما آرام آرام که در کارش به پختگی می‌رسد شیوه خود را به دست می‌آورد و جایگاه خود را خواهد یافت. بنابراین طبیعی است که امروز جوانان صداهای تقلیدی دارند.
    حسام‌الدین سراج به تازگی آلبوم جام الست را به بازار موسیقی ارائه کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1229
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *