×
×

هنرمندی که چون نامش شریف و با فرهنگ بود

  • کد نوشته: 120192
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • داود گنجه‌ای معتقد است که نمی توان کلمه مرگ را برای فرهنگ شریف به کار برد چرا که صدای ساز او ماندگار خواهد بود. داود گنجه ای، استاد کمانچه درباره آشنایی اش با فرهنگ شریف، استاد تارنوازی ایران که صبح امروز درگذشت، گفت: «من افتخار این را داشتم که در جوانی در محله شهر ری […]

    هنرمندی که چون نامش شریف و با فرهنگ بود
  • استاد فرهنگ شریف

    استاد فرهنگ شریف

    داود گنجه‌ای معتقد است که نمی توان کلمه مرگ را برای فرهنگ شریف به کار برد چرا که صدای ساز او ماندگار خواهد بود.

    داود گنجه ای، استاد کمانچه درباره آشنایی اش با فرهنگ شریف، استاد تارنوازی ایران که صبح امروز درگذشت، گفت: «من افتخار این را داشتم که در جوانی در محله شهر ری با فرهنگ شریف هم محله ای بودیم و حدود ۶۰ سال یکدیگر را می شناختیم. او یکی از نوازندگان چیره دست و موزیسین های بسیار خوب است.»

    او با اشاره ای به نام این هنرمند ادامه داد: «اسم و فامیل فرهنگ شریف بسیار پرمعنی بود. فرهنگ که پاسدار فرهنگ اصیل ایرانی و نغمه های ماندنی است و شریف هم که نشان دهنده شریف بودن او بود. در خانواده ای بسیار خوبی بزرگ شد. برادرش در شهر ری داروخانه داشت و خودش از جوانان نمونه بود.»

    گنجه ای افزود: «فرهنگ شریف از شاگردان خوب استاد شهنازی بود اما شیوه کاری متفاوتی داشت. هر دو یکه تاز نواختن تار بودند و در تاریخ هنر ایران خاطرات خوبی برای نسل ما و نسل های بعدی ساختند. شریف دلنشین می نواخت و پنجه طلایی نوازندگان بود. ما که در این رشته استخوان خرد کرده و تحصیلات آکادمیک داریم، شریف را به عنوان استاد الاساتید می شناختیم.»

    این هنرمند با ابراز تاسف از درگذشت فرهنگ شریف تصریح کرد: «نمی توان کلمه مرگ را برای او استفاده کرد. شریف از دنیایی به دنیای بعد رفت چون صداست که همیشه می ماند و صدای ساز فرهنگ شریف برای ما و کسانی که با صدای ساز او زندگی کردند باقی خواهد ماند.»

    گنجه ای با درخواست علو درجات از خداوند برای فرهنگ شریف خاطرنشان کرد: «او بهشتی و از مردان بزرگ روزگار است. انسانی بیش از اندازه مهربان که فقدانش برای فرهنگ و هنر این مملکت ضایعه بزرگی خواهد بود.»

    این استاد کمانچه در پایان برای تمامی بیماران به ویژه هنرمندانی که در بستر بیماری هستند، آرزوی سلامتی کرد و گفت:«امیدوارم خداوند تمامی هنرمندان شاخص را سلامت بدارد. باید قدر این هنرمندان را بدانیم چرا که این‌ها هستند که هنر مملکت ما را از دیگران متمایز می کنند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=120192
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *