×
×

تیزر تصویری این اثر را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین ببینید و دانلود کنید

  • کد نوشته: 120046
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • hot-topic-logohot-topic-logoآلبوم موسیقی ایرانی «خروش» به آهنگسازی «مجید درخشانی» و آواز «مجتبی عسگری» بعد از گذشت چند سال از تولید آن به تهیه کنندگی «مجید پازوکی» منتشر شد. این در حالیست که مراسم رونمایی این اثر در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری در «شهر کتاب ابن سینا» با حضور عوامل تولید، هنرمندان و علاقمندان، برگزار می شود.
    +مجید درخشانی: این اثر یک مجموعه از چند دوره کاری من در زمینه موسیقی است

    تیزر تصویری این اثر را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین ببینید و دانلود کنید
  • مجتبی عسگری و مجید درخشانی

    مجتبی عسگری و مجید درخشانی

    آلبوم موسیقی ایرانی «خروش» به آهنگسازی «مجید درخشانی» و آواز «مجتبی عسگری» بعد از گذشت چند سال از تولید آن به تهیه کنندگی «مجید پازوکی» منتشر شد. این در حالیست که مراسم رونمایی این اثر در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری در «شهر کتاب ابن سینا» با حضور عوامل تولید، هنرمندان و علاقمندان، برگزار می شود.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «خروش» که به دلایلی و علیرغم انعکاس خبر چندین باره از توزیع آن به بازار موسیقی، تا این تاریخ در دسترس عموم قرار نگرفته بود، به تازگی منتشر شده و در تاریخ جمعه، ۱۹ شهریور ماه سال جاری، در مجموعه فرهنگی «شهر کتاب ابن سینا» رونمایی خواهد شد.

    در این آلبوم که با ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی به اجرا در آمده است، سروده های شاعران کهن و معاصری چون مولانا، هوشنگ ابتهاج، قیصر امین پور و علیرضا بدیع در قالب ساز و آواز و تصنیف ارائه شده و شامل چهار تصنیف، سه قطعه ی ساز و آواز و یک قطعه ی ضربی می باشد. آغاز دستگاه‌ها، از گام شور بوده که به شوشتری و افشاری رسیده و مجدداٌ به دستگاه شور و دشتی بازگشته و پایان می پذیرد.

    نوازندگانی چون ارسلان کامکار (ویولون)، کریم قربانی و علی جعفری (کنترباس) و سیاوش ظهیرالدینی (ویولون آلتو) و همچنین اعضای گروه «خورشید» -در بخش سنتی- از جمله شاهو عندلیبی (نی) و مهرداد ناصحی (کمانچه) در آلبوم «خروش» به نوازندگی پرداخته اند.

    مجید درخشانی، این مجموعه را در مدت زمانی ۱۰ الی ۱۵ ساله ساخته است. وی درباره ی جزئیات آن به «موسیقی ایرانیان» عنوان کرده است:‌ «خروش شامل مجموعه ای از کارهای مختلف است که طی ۱۰ الی ۱۵  سال گذشته توسط بنده ساخته شده اند به طوری که یکی از قطعات مربوط به ۱۵ سال پیش، دیگری مربوط به ۱۰ سال، یکی دیگر برای ۵ سال گذشته و برخی هم متعلق به همین یکی دو سال گذشته اند. درواقع  قطعاتی بودند که من آنها را نگه داشته بودم تا یک خواننده توانا پیدا شود و آنها را آنطور که دوست دارم اجرا کند. چرا که معتقدم آواز یکی از شاخصه های این کار است. موسیقی های این آلبوم تقریبا از یک کار ملایم به شیوه گلهایی شروع می شود و پشت سر هم ساز و آواز بین قطعات شنیده می شود. در واقع مدلاسیون و گردشی صورت می گیرد از دشتی و شور به همایون و افشاری و در نهایت باز هم به شور برمیگردد. به طور کلی می توانم بگویم که آلبوم خروش یک مجموعه از چند دوره کاری من در زمینه موسیقی است.  اما علت اینکه اسمش را خروش گذاشتم این بود که قطعه ای از قدیم داشتم به همین نام که در بخشی از آن سازهای مضرابی با صدایشان خروش می کنند. این قطعه را بعد از اینکه سالها به صورت زنده اجرا کردیم برای اولین بار است که ضبط کردیم و در قالب این آلبوم منتشر می شود.»

    شایان ذکر است که «شهر کتاب ابن سینا» واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین، جنب فرهنگسرای ابن سینا، ساعت ۱۵ الی ۱۷ روز جمعه ۱۹ شهریور ماه، میزبان هنرمندان و علاقمندان برای این مراسم خواهد بود.

    +دانلود تیزر تصویری «خروش»

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=120046
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *