×
×

با پذیرش ۸۰ نوازنده و الگوبرداری از رویکرد آموزشی «ال سیستما»

  • کد نوشته: 119567
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • ارکستر آکادمیک پایتخت با الگوبرداری از رویکرد آموزشی «ال سیستما» زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط با ۶۰ عضو رسمی آغاز به کار کرد.
    +شهرام توکلی: از آنجایی که این ارکستر جنبه آموزشی دارد در انتخاب نوازندگان خیلی سختگیری نکردیم و افرادی که حداقل های نوازندگی و توانایی نوازندگی در ارکستر را داشتند، جذب کردیم.

    با پذیرش ۸۰ نوازنده و الگوبرداری از رویکرد آموزشی «ال سیستما»
  • ۲۱۹۴۹۶۰ارکستر آکادمیک پایتخت با الگوبرداری از رویکرد آموزشی «ال سیستما» زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط با ۶۰ عضو رسمی آغاز به کار کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، شهرام توکلی آهنگساز و مدیر آکادمی موسیقی «پنج خط» با اعلام این خبر گفت: به دنبال اعلام فراخوان و ثبت نام ۸۰ نوازنده در آزمون ارکستر، از نوازندگان سازهای ویولن، ویولن آلتو، ویولنسل، فلوت، ابوا و کلارینت آزمونی گرفته شد و در نهایت ۶۰ نوازنده برای ارکستر انتخاب شدند.

    وی ادامه داد: از آنجایی که این ارکستر جنبه آموزشی دارد در انتخاب نوازندگان خیلی سختگیری نکردیم و افرادی که حداقل های نوازندگی و توانایی نوازندگی در ارکستر را داشتند، جذب کردیم. این ارکستر به دو گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال و ۱۵ سال به بالا تقسیم شده که هر گروه جداگانه و به طور مجزا هفته ای یک جلسه سه ساعته تمرین خواهند داشت. برای سازهای زهی و بادی مربی هایی درنظر گرفته ایم که آموزش های لازم را در تمرین‌ها به نوازندگان داده و روی موارد تکنیکی مربوط به قطعات با آنها کار خواهد شد و سپس در تمرین کل ارکستر، نوازندگان زیر نظر رهبر ارکستر به تمرین قطعات خواهند پرداخت.

    توکلی با اشاره به آغاز تمرین‌های این ارکستر اظهار کرد: این ارکستر کار خود را به صورت رسمی از روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه با اولین تمرین آغاز کرده است .البته تصمیم داریم که برای این افراد نیز تمرین‌های جداگانه ای در سطح ابتدایی تر در نظر بگیریم تا آنها نیز بتوانند با ارتقای سطح نوازندگی خود در آینده نزدیک وارد ارکستر شوند. به طور کلی راه ورود به این ارکستر باز خواهد بود چرا که قصد داریم هر سه ماه یکبار فراخوان جدیدی برای جذب نوازنده ارائه دهیم.

    این آهنگساز درباره برنامه های اجرایی این ارکستر افزود: درست است که این ارکستر جنبه آموزشی دارد اما قطعا اجرای برنامه و حضور روی صحنه نیز در راستای اهداف آموزشی بسیار مهم و با اهمیت بوده و به همین دلیل اجرای کنسرت نیز در برنامه ما خواهد بود.

    این مدرس دانشگاه با اشاره به رویکرد آموزشی ال سیستما بیان کرد: ال سیستما الگوی آموزشی موسیقی است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ توسط Jose Antonio Abreu در کشور ونزوئلا بنیانگذاری شد. این رویکرد آموزشی نشان می دهد که چگونه موسیقی با برنامه ریزی صحیح میتواند هم موزیسین های بزرگی بوجود بیاورد و هم به طرز چشمگیری مسیر زندگی صدها هزار نفر از بچه های یک ملت را تغییر دهد.

    https://musiceiranian.ir/?p=119567
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *