×
×

کم‌کم از مسئولان دولتی ناامید می‌شویم

  • کد نوشته: 116624
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • پیشکسوت موسیقی قشقایی از کم توجهی هایی بخش دولتی نسبت به هنرمندان این عرصه در زمینه بیمه و مستمری و همچنین ضبط و ثبت موسیقی نواحی انتقاد کرد. علیرضا شهبازی خواننده و پیشکسوت موسیقی قشقایی با انتقاد از اینکه فقط در زمان جشنواره‌های یادی از فعالان موسیقی نواحی می‌شود گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای […]

    کم‌کم از مسئولان دولتی ناامید می‌شویم
  • ۲۱۴۳۴۹۸پیشکسوت موسیقی قشقایی از کم توجهی هایی بخش دولتی نسبت به هنرمندان این عرصه در زمینه بیمه و مستمری و همچنین ضبط و ثبت موسیقی نواحی انتقاد کرد.

    علیرضا شهبازی خواننده و پیشکسوت موسیقی قشقایی با انتقاد از اینکه فقط در زمان جشنواره‌های یادی از فعالان موسیقی نواحی می‌شود گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای است که تا وقتی از ما در جشنواره یا رویدادی مرتبط با موسیقی نواحی دعوت نکنند و در همان فرصت کوتاه هم فقط می توانی برنامه یا قطعه ای را اجرا کنی، کسی نه احوالی از ما می گیرد و نه جویای این است که بخواهند از ما و هنری که داریم آلبومی تولید کنند. البته در این بین کسانی هستند که انصافا در طول سال با ما تماس می‌گیرند و هر از چندگاهی جویای احوال ما می شوند.

    وی ادامه داد: در این مدت غیر از حضور در سومین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» فعالیت دیگری در موسیقی نداشتم ولی بسیار دوست دارم کارهایی را در زمینه موسیقی قشقایی به سرانجام برسانم، اما گویا کمبود منابع مالی اجازه چنین کاری را به ما نمی‌دهد. البته این بی انصافی محض است که بخواهم تقصیرها را گردن مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد که من در آنجا سکونت دارم بیندازم زیرا این بزرگوار به قدری تمایل به انجام کارهای انجام نشده دارد که برای ما بسیار جالب توجه است اما حیف که کمبود منابع مالی اجازه چنین کاری را به او نمی دهد.

    این خواننده صاحب نام موسیقی قشقایی به گردآوری تعدادی از نغمه ها و ملودی های مربوط به موسیقی قشقایی اشاره کرد و گفت: مدتی است درصدد گردآوری این آثار در قالب یک آلبوم هستم که متاسفانه مشکلات بودجه روند کار را متوقف کرده و بعید می دانم کسی بخواهد در جریان جمع‌آوری این آثار به ما کمک کند. دست ما واقعا برای تولید چنین کارهایی خالی است و این موضوع کاملا واضحی که رییس اداره شهرستان محل اقامتم با بودجه محدودی که در اختیار دارد نتواند به ما در این مساله کمک کند.

    شهبازی در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: به تازگی استاد محمدرضا درویشی تلاش هایی را برای کارهای بیمه ای و مستمری ما انجام داد که با وجود تمام تلاش های انجام گرفته راه به جایی نبرد و گویا همان مستمری که می توانیم به صورت ماهانه از وزرات فرهنگ ارشاد اسلامی بگیریم برای ما ممکن نیست در حالیکه توجه به چنین موضوعی کار چند دقیقه مسئولان است که گویا آنهم میسر نیست. به هر حال من هم مانند هم‌نسلانم تلاش می کنم در سکوت کامل به کارم مشغول باشم و در حفظ و نگهداری موسیقی اصیل مملکتم تلاش کنم هر چند می دانم این کم‌توجهی همواره وجود داشته و دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=116624
       
    برچسب ها علیرضا شهبازی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *