×
×

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هشدار داد:

  • کد نوشته: 114590
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، گفت: با توجه به اینکه هنرمندان موسیقی محلی مازندران در کهنسالی به سر می برند این نگرانی وجود دارد که آنان نتوانند شاگردانی را تربیت کنند که مسیر آنان را ادامه دهند. احد جاودانی در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی لیلم در ساری هدف از برگزاری این جشنواره را […]

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هشدار داد:
  • ۵۷۳۲۲۷۵۸مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، گفت: با توجه به اینکه هنرمندان موسیقی محلی مازندران در کهنسالی به سر می برند این نگرانی وجود دارد که آنان نتوانند شاگردانی را تربیت کنند که مسیر آنان را ادامه دهند.

    احد جاودانی در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی لیلم در ساری هدف از برگزاری این جشنواره را با توجه به موسیقی‌های مختلف، ارج نهادن به موسیقی بومی مازندران دانست و اظهار کرد: رسالت اصلی در برگزاری این چنین جشنواره هایی زنده نگه داشتن هنر بومی منطقه است. به تمامی کسانی که قصد برپایی کنسرت موسیقی در استان را داشتند تأکید می‌شود در کنار هر موسیقی باید موسیقی مازندرانی نیز اجرا شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، یادآور شد: هر موسسه ای که می خواهد در این استان کنسرت موسیقی برگزار کند باید مازندرانی باشد و اگر موسیقی پاپ اجرا کرد در کنارش باید موسیقی محلی نیز قرار گیرد تا این هنر را زنده نگه داریم.

    این مسئول با اشاره به اینکه مهمترین مشکل و نگرانی که در استان مازندران بیشتر دیده می شود کهنسالی فعالان موسیقی است، گفت: با توجه به اینکه هنرمندان موسیقی محلی در کهنسالی به سر می برند این نگرانی وجود دارد که آنان نتوانند شاگردانی را تربیت کنند که مسیر آنان را ادامه دهند بنابراین آنان باید در راستای آموزش موسیقی بومی تلاش کنند تا شاگردانی به جامعه تحویل دهند. امیدواریم با حمایت همه مسئولان در سطح استان و تمام هنرمندان این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود.

    وی با اشاره به اینکه در مازندران سالن آمفی تئاتر زیادی وجود دارد اما درهای آن بسته است و یا برای استفاده هنرمندان قیمتی تعیین می شود، تأکید کرد: مناسب‌تر آن است که سالن‌های آمفی‌تئاتر در مازندران به روی تمامی هنرمندان باز باشد تا آنان بتوانند از این مکان‌ها استفاده کنند و در حقیقت مردم نقش خود را با شرکت در این آیین ها به زیبایی ایفا ‌کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=114590
       
    برچسب ها احد جاودانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *