×
×

با الگوبرداری از الگوى آموزشی «ال سیستما»

  • کد نوشته: 113834
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۹۵
  • ۲ دیدگاه
  • ارکستر آکادمیک پایتخت با الگو برداری از مدل آموزشی «ال سیستما» زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط با مدیریت شهرام توکلی به زودی تشکیل می شود.
    +جزئیات کامل فراخوان

    با الگوبرداری از الگوى آموزشی «ال سیستما»
  • IMG_5647ارکستر آکادمیک پایتخت با الگو برداری از مدل آموزشی «ال سیستما» زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط با مدیریت شهرام توکلی به زودی تشکیل می شود.

    شهرام توکلی آهنگساز و مدرس دانشگاه درباره اهداف راه اندازی این ارکستر گفت: «این ارکستر جنبه ى آموزشى داشته و هدف از تشکیل آن ایجاد فرصت و امکانى برای نوآموزان موسیقی بوده تا بتوانند ضمن کسب تجربه گروه نوازی از تواناییها و قابلیتهایی که نوازندگی در ارکستر به آنها می دهد بهره مند شوند. این ارکستر علاوه بر رهبر داراى دو مربى براى گروه سازهاى زهى و بادى است که این مربیان در آغاز هر جلسه تمرین ابتدا موارد تکنیکى مربوط به قطعات را بطور جداگانه به نوازندگان آموزش داده و سپس کل ارکستر زیر نظر رهبر به تمرین بر روى قطعات میپردازند.»

    وی ادامه داد: «تجربه کار گروهی، کنترل کردن استرس، لذت نوازندگی، افزایش اطلاعات عمومی موسیقی و ایجاد تمرکز از جلمه تواناییها و قابلیتهایی است که اعضاء این ارکستر به آن دست میابند.»

    این مدرس دانشگاه با اشاره به الگوى آموزشى ال سیستما بیان داشت: «ال سیستما الگوی آموزشی موسیقی است که برای اولین بار در سال۱۹۷۵توسط Jose Antonio Abreu در کشور ونزوئلا بنیانگذاری شد. این سیستم آموزشی نشان میدهد که چگونه موسیقی با برنامه ریزی صحیح میتواند هم موزیسین های بزرگی بوجود بیاورد و هم به طرز چشمگیری مسیر زندگی صدها هزار نفر از نیازمند ترین بچه های یک ملت را تغییر دهد.»

    وی افزود: «روش ال سیستما در آموزش موسیقی تأکید بسیار بر مشارکت های گروهی از ابتدایی ترین مراحل آن دارد و آموزش گروهی همسالان مبتنی بر ایجاد فضای آموزشی شاد و سرگرم کننده است. درون مایه شیوه آموزش ال سیستما آماده سازی هنرجویان برای شرکت دریک گروه ارکسترال است که روح یک جامعه و فرهنگ آن به حساب می آید.»

    توکلی در خاتمه خاطر نشان کرد: «به منظور تشکیل این ارکستر ، طی فراخوان منتشر شده ، واجدین شرایط در دو گروه سنی ۷ الی ۱۵ سال و ۱۵ سال به بالا می توانند تا تاریخ ۳۱ تیرماه ثبت نام اولیه را انجام داده و در آزمون تعیین سطح ارکستر که ۸ مردادماه برگزار می شود، شرکت کنند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=113834
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *