×
×

آرش مشتاقی عنوان کرد:

  • کد نوشته: 111494
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱ام تیر ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • یک نوازنده گفت: برای کودکان با سن زیر چهار سال موسیقی تعریف شده تا کودک به‌شکل ناخودآگاه با موسیقی آشنا شود و مادران نیز مبانی موسیقی و آموزش آن را به کودک بیاموزند. آرش مشتاقی – نوازنده تار و سه‌تار –  اظهار کرد: با وجود اهمیت فراوان هزار روز نخست زندگی (تا سه سالگی) آموزش […]

    آرش مشتاقی عنوان کرد:
  • ۱۴۶۱۴۳۷۲۴۲۲۷۰_BORNA GHASEMI -18یک نوازنده گفت: برای کودکان با سن زیر چهار سال موسیقی تعریف شده تا کودک به‌شکل ناخودآگاه با موسیقی آشنا شود و مادران نیز مبانی موسیقی و آموزش آن را به کودک بیاموزند.

    آرش مشتاقی – نوازنده تار و سه‌تار –  اظهار کرد: با وجود اهمیت فراوان هزار روز نخست زندگی (تا سه سالگی) آموزش موسیقی در این دوره طلایی مغفول مانده و تعلیم موسیقی از چهار سالگی آغاز می‌شود.

    او در این‌باره گفت: براساس جدیدترین تحقیقات علمی روی سلول‌های مغزی، امروزه برخلاف گذشته، این نتیجه حاصل شده که سلول‌های مغز یک جنین بیش از آدم بزرگسال است، اما به مرور زمان و به‌شکل خودکار، مغز سلول‌هایی را که از آن ها استفاده نمی‌شود، از دست می‌دهد. بنابراین ضروری است هنگام رشد مغز، به آموزش موسیقی نیز توجه شود تا علاوه بر تقویت مغز و رشد خلاقیت فکری کودک، او برای ورود به حوزه تخصصی موسیقی در آینده آماده‌تر شود. به همین دلیل، کودکانی که در محیط موسیقایی رشد کرده‌اند معمولا در بزرگسالی موسیقی‌دانان موفقی شده‌اند.

    مشتاقی بیان کرد: باید از هزار روز طلایی زندگی کودک بهترین بهره را برد. البته این بحث در کشور ما بسیار جوان است و در اصفهان نیز برای اولین‌بار انجام می‌شود.

    این نوازنده و آهنگساز با بیان این‌که عموما دو تفکیک سنی در آموزش موسیقی وجود دارد، ادامه داد: موسیقی کودک و موسیقی بزرگسال که از سن پنج سالگی را شامل می‌شود، دو بخش سنی در آموزش موسیقی است.

    مشتاقی گفت: در زمینه آموزش موسیقی در ایران، با وجود پیشرفت‌ها و گسترشی که وجود داشته، دو نکته تا کنون به‌صورت جدی در کانون توجه قرار نگرفته است؛ آموزش هدفمند و آموزش کیفی. در واقع ضروری است برای سنین مختلف، از روش‌های متنوع برای آموزش موسیقی بهره برد.

    او افزود: امروز موسیقی بیش از گذشته با اقبال خانواده‌های ایرانی مواجه شده و این مقوله بحث حساسی است. از این رو، کار اصولی و هدفمندی را می‌طلبد، زیرا همان‌گونه که موسیقی خوب، آثار مثبتی دارد، موسیقی بد نیز آثار مخربی دارد و این آثار چه مثبت و چه منفی، بر روی کودکان بیش از بزرگسالان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=111494
       
    برچسب ها آرش مشتاقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *